[Tajfutas] Ments meg egy fát

Zsolt Weiler weilerzsolt at gmail.com
2015. Már. 4., Sze, 19:06:19 CET

Sziasztok,
ha nem is Magyarországon, de globálisan nagyon könnyű támogatni a
faültetést. Elég hozzá, ha a Google helyett egy másik keresőt használunk (
www.ecosia.org), a mi keresésünk során nekünk felkínált reklámok (ami a
többi keresőben is van) növelik a reklámbevételeiket, a nekik befolyó
reklámdíjak 20%-ból működtetik magukat, 80%-át faültetésre fordítják
Burkina Fasoban (Száhel övezet). 56 db internetes keresés (egy keresés
eladhatósága: 0.5 EUROCENT) = 1 fa ültetés (28 cent). Nagyon szép
transzparens szervezet, a honlapjukon ellenőrizhető minden.

Egy - kissé futurisztikus - ötlet: Ha az MTFSZ honlapján lenne egy
keresőfelület, és mindegyikünk azon keresztül indítaná az internetes
kereséseket, akkor akár jelentős reklámbevételeket lehetne szerezni. Azaz
összedobnánk az internetes hirdetési potenciálunkat (internetes
kereséseinket adnánk önkéntesen az MTFSZ-nek), és az MTFSZ egyben
értékesíthetné. Akár itt is lehetne az a modell, hogy a bevétel 10%-a
magyarországi erdősítésre/faültetésre megy.

Üdv
ZSolt