[Tajfutas] Ments meg egy fát

Mérő Edit edit.mero at gmail.com
2015. Már. 4., Sze, 11:14:38 CET

Sziasztok!

A kezdeményezés nagyon jó, és örülök, hogy felvetetted, Sólyom. Minden
ötlet, ami a tájfutás népszerűsítését eredményezi, üdvözlendő - és az ilyen
programoknak remek hírértéke van a médiában is.

Annyit hadd tegyek hozzá, hogy ha faültetésben gondolkodtok, figyelembe
kell venni, hogy szabadgyökerű, lombos facsemetéket, suhángokat (az ilyen
jellegű fásítások során általában használt szaporítóanyagokat) kizárólag a
lombhullástól lombfakadásig terjedő időszakban ültetünk általában (azaz
október vége után legkésőbb április elejéig), egyébként nem lehet garanciát
vállalni a megeredésükre.
Az aszályos, meleg, nyári hónapokra eső versenyek során legfeljebb a
drágább, konténeres facsemeték ültetését lehetne elképzelni (de ezek
többnyire inkább kertekben, parkokban történő felhasználásra szánt
díszfacsemeték fajtái közül érhetőek el), és ezt is kizárólag akkor, ha
megoldható az ültetést követően a *rendszeres öntözés*. Ennek a
biztosítását végig kell gondolni, különben a kis fa nagy valószínűséggel el
fog pusztulni. Amiért kár lenne...

Üdvözlettel:
Mérő Edit