[Tajfutas] Sápadt Hold Éjszakai 2015 - Budapest Éjszakai Bajnoksága - Éjszakai OB Warm Up

Erdélyi Tibor etibor1 at gmail.com
2015. Jún. 5., P, 20:33:19 CEST

Először is köszönöm a rendezőknek, hogy az éjszakai OB előtt közvetlenül
bevállalták ezt a rendezvényt -ami kitűnő volt, a pályáktól a
térképnyomtatás igényességéig-, segítve ezzel a felkészülésünket.

Nem tudok szó nélkül elmenni a jelenség mellett, ami a bajnokságok
kivételével minden versenyre jellemző, ez a helyszíni nevezések nagy száma.
Például a Szentendre kupán az indulók több mint 1/3-a a helyszínen
nevezett. Ez rendkívüli erőfeszítésre és néhány stresszes órára kényszeríti
a rendezőket, és kényelmetlenséget okoz minden résztvevőnek. Hogy csak
néhány dolgot említsek: a verseny közben a pótnevezések felvitele, a plusz
térképek kinyomtatása és az esetleg távoli rajtba való eljuttatása, plusz
frissítő beszerzése, stb. A versenyzőknek kényelmetlenség, hogy esetleg
várnia kell térképre, a kiolvasásnál míg beviszik az előtte álló adatait,
esetleg a kevés WC miatti sorállás, stb.

Vajon mi akadályozta meg a sporttársakat, hogy legalább 24 órával a verseny
előtt, küldjenek egy e-mailt vagy egy SMS-t, netán egy telefonszámot
felhívjanak?
Akkor még sokminden nyugodt körülmények közt rendezhető lenne. A kérdés
persze csak költői, semmi nem akadályozza őket ebben, a kicsivel több
nevezési díj nem számít (ezen a versenyen 200 Ft plusz volt, ha elkérték
egyáltalán), megtehetik, és valószínű nem gondolják végig a következményeit,
vagy nem érdekli őket.

Mit tehetünk ez ellen?
Ne fogadjunk el helyszíni nevezést? Ez nem lenne humánus dolog. Legyen a
helyszíni nevezés drasztikusan drágább, más sportágak és a külföldi
tájfutó gyakorlat
szerint (vagy hogy ne csak a sportnál maradjak: próbálj aznap útlevelet
csináltatni, vagy mondjuk poggyászt feladni indulás előtt a
reptéren) többszöröse, de legalább kétszerese az alap nevezési díjnak. Így
biztos kifizetődő lenne egy előző napi e-mailt elküldeni, vagy még
kifizetődőbb idejében nevezni. Biztos vagyok benne, hogy így jelentősen
csökkenni fog a helyszíni nevezések száma.

Véleményem szerint újra kellene gondolni a nevezések és díjak rendszerét, a
nyíltak díjától a meg nem jelent versenyzőkig.

ET