[Tajfutas] Szenior győztes idők

Hites Viktor tajfutas at outlook.hu
2015. Júl. 13., H, 23:15:08 CEST

Sziasztok!

Most elárulom magam, hogy pályakitűzőként nem szoktam minden egyes verseny előtt tüzetesen átvizsgálni a szabályzatot, de vállalom ennek ódiumát. Egyébként többnyire úgy szoktam eljárni, hogy megnézem az előző általában egy-két év hegyvidéki OB döntőjének pályaadatait, mert többnyire nekünk is hegyvidéki térképeink vannak, és ahhoz hasonlót igyekszem kitűzni.

Két idősebb szenior férfi sporttárs is írt most levelet a Barátság Kupa előzetes pályaadatival kapcsolatban, egyik levelet itt a listán is olvashattátok. Emiatt most megnéztem a győztes időket is újra a szabályzatban, és megdöbbenve olvasom, hogy középtávon a hölgyeknél már 55-től 15 perc a hivatalosan előírt győztes idő!!?? Bevallom többször megnéztem, hogy jót nézek-e, mert el nem tudom képzelni erdei terepen, hogyan lehetne ekkora győztes idővel technikás pályát kitűzni a szenior hölgyeknek, akik közül a nagy többség már nyilván nem száguld a pályán. Gyorsan megnéztem az idei KOB döntőinek eredményét, ami ugye egy elég technikás terepen került megrendezésre, a pályahosszok meglehetősen rövidkék is voltak a szenior hölgyeknél, de 15 perces győztes időt nyilván még így sem tudták hozni a magyar bajnokok.

Azt hiszem ez a része a szabályzatnak megérett egy felülvizsgálatra mind versenyzői, mind rendezői oldalról. Nem nagyon hiszem, hogy a szenior hölgyek egy 15 perces pályára vágynának középtávú versenyen, bár lehet, hogy tévedek, A rendezők meg nem hiszem, hogy képesek betartani ezt a nagyon alacsony győztes időt. Már a rövidtáv 10 perces győztes idejéről azt hiszem volt is korábban szó itt a listán, hogy az is nagyon kevés. Talán egy ilyesmi jobban működhetne az idősebb szenior hölgyeknél: 50 (60?), 40, 30, 15-(20)

Felülvizsgálat persze csak akkor kell, ha mi rendezők be akarjuk tartani a szabályzat minden betűjét. Én jelen esetben erre nem törekszem, mert ellentétesnek látom a józan ész diktálta szabályokkal.

üdv. Viktor