[Tajfutas] tömegrajt

Péter Gombkötő oldgombi at gmail.com
2015. Feb. 11., Sze, 16:32:50 CET

Sziasztok!
Először egy kis történelem:
Volt már Budapesti Éjszakai Bajnokság tömegrajttal, valamikor a hetvenes
években. Nagykovácsi (akkori) északi széléről rajtoltunk, az első pont a
Nagyszénás - Kutyahegy gerincén lévő nyergen túl volt, tehát jó messze és
jó sok szinttel. Szét is rázta a mezőnyt, a nyeregig inkább a hegyre futás
dominált, utána viszont kemény tájékozódási feladatok jöttek. Ha jól
emlékszem, az egyébként is esélyesek győztek, meg ők lettek az élen is.
Futni is, tájékozódni is egyformán jól kell tudni. Én egyébként élveztem.
Egy másik Budapest Bajnokság első fordulóját jogosan megóvták, újra kellett
rendezni. (A Visegrádi Hegységben volt, szintén jó szintes.) Az
újrarendezett forduló Biatorbágyon volt, tömegrajtos indítással. Nem
emlékszem nagy morgolódásra. Ezt is élveztem.
Még annyi megjegyzést, hogy akkor a Területi Bajnokságoknak nagyobb
jelentősége volt, mert minősítéstől függően különböző szinteken kellett
bekapcsolódni, és a továbbjutást kiharcolni. (Budapesten: kerület - Bp. II.
oszt. - Bp. I. oszt. - országos.)
A tömegrajthoz meg kibicként (szenior II.) csak annyit, hogy nem kell
egyből a vízzel együtt kiönteni a gyereket is. Próbáljuk ki! Szerintem
lehet ezt is jól csinálni. Egyébként meg vadászrajtos egyéni versenyeken
nagyon hasonló szituációk vannak, pedig ott nincs is pillangó. És én
kimondottan szeretek váltó első futójaként tömegrajtban indulni.
Üdv
Oldgombi