[Tajfutas] sprint térkép

Ivan Lux ilux0807 at gmail.com
2015. Aug. 5., Sze, 15:27:10 CEST

Tisztelt profi térképszakértők és a többiek!
Pillanatnyilag túlsúlyba látszanak kerülni azok a vélemények, amelyek a
generalizálás mellett és a "túljavítás" ellen szólnak, sőt nemzetközi
élversenyzők véleménye is idéztetett erről. Akkor most legyen egy vélemény
a túloldalról.
1) A tájékozódás része az is, hogy a versenyző maga képes kiválasztani
azokat az információkat a térképről, amelyek az ő tájékozódását segítik és
figyelmen kívül hagyni azt, ami őt zavarja, vagy nem segíti.
2) Nem vagyunk egyformák, egy mélyebb vizsgálat biztosan kimutatná, hogy
egyes (akár világklasszis) versenyzők számára fontos információk nagyon
különbözőek lehetnek.
3) Ha a fenti két tétel esetleg nem elég meggyőző, a részletes térképet
magát is felfoghatjuk egy nehezítő elemnek, ami érdekesebbé teszi a
versenyzést.
4) A generalizált térkép a lusta versenyző és a lusta javító menedéke, csak
arra kell figyelni, ami amúgy is szembeötlő.
5) Sporadikus vélemények, akár a legnagyobbaktól, nem bizonyítanak semmit.
Kérünk egy felmérést erről.

Nem állítom, hogy a fentiek olyan értelemben abszolút igazságok, hogy nem
lehet velük szembe állítani konkrét ellenpéldákat, azt  viszont igen, hogy
legalább olyan logikusak, mint a generalizáció híveinek érvei.
Ezt, mint sok más kérdést is, nem szájkaratével, hanem kísérletekkel és
felmérésekkel kellene eldönteni.
Üdv
Iván