[Tajfutas] sprint térkép

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2015. Aug. 4., K, 23:52:06 CEST

Szia Zsolt,
Egy térképen sok esetben kell "csalni".
Egy fa térképi jele 0,95 mm majdnem 4 métert foglal el, míg a fa
átmérője a valóságban 40-70 cm. Ezért is szeretik sokan a teli zöld
pöttyöt alkalmazni, mert az csak 0,75 mm, vagy szabálytalanul a
gyümölcsös mátrix pöttyét ami 0,45 mm.
A kerítés áthatolhatatlan jele 0,4 mm,  1:4000 térképet feltételezve
1,6 m-t fed le.
A legkisebb ábrázolható járdaszélesség az olvashatóság érdekében 0,35
mm, 1,4 m. Sok esetben a betonozott járdák szélessége nem éri el az egy
métert a valóságban.
Nincs mit tenni sok esetben helyet kell teremteni a fontos dolgoknak a
térképen. (De nem a térképi jel méretének a csökkentésével.)