[Tajfutas] Re Térképjavitás-hosszú

Pavlovics György dr.pavlovics.gy at freemail.hu
2015. Aug. 4., K, 22:48:33 CEST

Viktor!Mi bajod az esetleges 100-150-200 éves régi legelőkön maradt és azóta beerdősült fákkal?Itt a város közelélben kb1,5 négyzetkilométeren kb.400-450 darabot én is felvettem a térképre.Melyeket ábrázoljam?egyiket sem?Hogy nehezitik a tájékozódást?Az ilyen terepeknek ez a jellegzetessége.A Vizfő térképen fel lehet venni ugyanilyen nagyságú területen kb ugyanennyi gödröt, töbröt,vagy mondjuk Jicinben homokkövet,vagy a Bükkben, a Bakonyban a rengeteg sziklaalakzatot,vagy modjuk Kaskantyun,Bócsán a boróka bokrokat?Vagy mondjuk Izsákon hagyjuk el az 1-2 m-es szintvonallal ábrázolható kis dombokat,mélyedéseket mert "nehezitik" a tájékozódást?Csak ennyit.Én gyönyörködöm térképhelyesbitéskor az ilyen szép kort megélt tölgy- bükkfákon,sajnos az utóbbi 20-25 évben egyre több pusztul el közülük indokolatlanul/?/Vajon miért?