[Tajfutas] Re Dunántúl kupa

Gyorgy Muszely muszely.gyorgy at gmail.com
2015. Aug. 4., K, 01:13:50 CEST

Valóban, a hozzászólásokból nem tükröződött eléggé, hogy ez egy kiváló
verseny volt. A soproni térképre, igaz nem szakértőként, de azt mondanám,
hogy profi munka volt, a tájékozódás szellemi élményt nyújtott. (Az erdőben
csak 2 és fél km-t teljesítettem, így nem akarok hozzászólni.)

Nem akartam a zöld karika, stb. megjegyzésekhez hozzászólni, de ha megint
szóba került, megteszem. Nyilván a versenyzőknek nem tűnt fel, hogy a jelfa
a térképen zöld karika, - gondolom, még utána sem - , de a terepen rögtön
tudtuk, hogy hol lesz a bója.

Azt se vettem észre, hogy a járdák jelölve vannak, de nem zavart. Annyit
már megtanultam, hogy amire nem kell, arra ne figyeljek. Viszont az
átjárókhoz közeledve az épülethatárokat egy kicsit figyeltem.
Otthon egy-két korábbi térképet, amik a kezembe kerültek, megnéztem, de
azokon a járda is és az épülethatár is ábrázolva volt. Nem is akármilyenek:
Békásmegyer a Forraiéktól, Veszprém és Pápa Molnár Pétertől. Viszont,
emlékszem, a szentendrei ROB versenyen egy kicsit hiányoltuk, hogy a
verseny nem hozott ki mindent a terepből, mint pl. az egri belvárosi
versenyek, vagy a hollókői.
Sopronban, szerintem, a járdák jelölésének azokon az óvárosi tereken van
jelentősége, amelyeken alig van zöldterület, csak kő. Itt a járdák
kiszélesednek, s a határuk inkább az áthaladó úttestek megkülönböztetésére
szolgál.

Az a jó verseny, amelyiknek a térképét még egy-két napig nézegeti az ember,
s nem vágja azonnal be a fiókba.

Üdv
M. Gy.

2015. augusztus 3. 23:36 Pavlovics György írta, <dr.pavlovics.gy at freemail.hu