[Tajfutas] sprint térkép

miklos mets miklos.mets at gmail.com
2015. Aug. 2., V, 22:10:18 CEST

Volt idő, amikor azt gondoltam, megtanulok térképet készíteni. Munka és
edzések mellett 5 évet töltöttem az ELTÉn térképész hallgatóként, 2-3 évig
hónapokat voltam Finnországban és Norvégiában térképjavítást tanulni. Nomeg
sok más helyen ezzel pénzt keresni.
Többek között megtanultam, túljavítani egy térképet ugyanaz : "rosszul
javított" térkép, mit ha lehagyunk utakat, objektumokat. Ja és
segédszintvonalat az használ aki a szintvonalakkal nem tudja megrajzolni a
domborzatot.

Túljavított az a térkép, ahol a célközönség haladási sebességéhez* képest
indokolatlanul sok objektum van a térképen. Ezt a méretarány kis mértékben
befolyásolhatja ugyan, de ha adott, azzal kell megoldani a feladatot. Ha ez
nem sikerül, más hobbit kell választania a térképjavítással próbálkozónak.

*Lehet hogy 50 évesen, kocogva kiváló térképet tartunk a kezünkbe, de a
világ élvonala haladási sebességének nem fog megfelelni.
Tájkerékpározáshoz, autózáshoz sem lesz jó.

Sokan a mai napig nem tudnak szabadulni Pl. a GPS által felmérhető
objektumtömegtől, nincs bátorságuk elhagyni mondjuk a felét. Már látom a
lézerszkennelt alapról készült térképeket lelki szemeim előtt, amin aztán
minden rajta lesz, de még gyalogosan sem lehet majd minden ábrázolt dolgot
feldolgozni.

A térkép készítés 20% a az objektumok pontos helyének domborzati formájának
meghatározása
a többi a "térképészet" :-)
MM