[Tajfutas] Régi Nők Lapja

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2015. Ápr. 14., K, 08:43:25 CEST

2015. április 14. 1:26 Janos Szaktilla írta, <66099 at usa.net>:

>  Elgondolkoztat, hogy milyen beteges meggondolásból érdemes egy ilyen
> nagyon régen megtörtént szomorú emléket fölidézni ?

​Én még olvasni sem tudtam, amikor az eset megtörtént.
Ha most utánanézek az akkori szaksajtóban, csak azt olvashatom, hogy az
akkori férfi válogatott nem volt kellőképpen felkészülve a VB-re.
Ebből akár azt a következtetést is levonhatom, hogy visszamenőleg is
szégyelljék magukat​, amiért válogatottként nem tettek meg mindent a
legjobb eredményért.
Tényleg így volt?

Csak mert mióta megtanultam olvasni, azért hallottam az akkori esetről
szóban olyat, ami nem teljesen vág össze az akkor a szaksajtóban
leírtakkal, meg hát itt van ez a régi Nők Lapja cikk is.
Most akkor mit csináljak? Olvasgassam továbbra is csak régi Tájékozódási
Futás-okat, vagy megkockáztassak egy-egy tabudöntögető egyéb régi lapot is?

> 1. A Dixit meg kell szégyeníteni a nagyközönség előtt, mert most így
> lehet és régebben nem lehetett ?
>
> 2. Ki kell kényszeríteni a Dixiből egy elnézést a Düdütől mielőtt ők is
> kilépnek a sorból ?

​Nem hiszem, hogy bárkit meg kellene szégyeníteni, és ha már elnézést,
akkor nyilván nem csak Düdütől, hanem a teljes férfi csapattól.
Én sem tudom mit gondoljak arról, amikor F90, F95 kategóriájú háborús
bűnösöket, BiszkuBélákat húznak elő a dzsungel mélyéről, és évekig tartó
tárgyalásokon (hátha közben meghal) boncolgatják a múltat. Igen, tudom, nem
összevethető a két dolog, nem is szabad, rossz hasonlat volt, bocs!

De azt azért talán le lehet írni (le sem kellett írni, megtették akkor a
Nők lapjában)​, hogy a férfi csapat akkor a lehetőségeikhez képest (és
vszleg azon felül is) rendesen felkészültek arra a VB-re.
Csak azért, hogy ne kelljen a továbbiakban Düdüre és csapattársaira úgy
néznem, hogy nem szolgált rá a válogatottságra, és biztos azért nem vitték
ki.

​Természetesen semmit sem lehet visszacsinálni.
Düdüék utólag már nem tudják bizonyítani, hogy akkor mire lettek volna
képesek.
Azt sem lehet biztosan tudni, hogy annak idején miért született ez a
döntés, pusztán sportszakmai döntés volt, vagy más egyéb is árnyalta-e?

De azt talán le lehet írni (illetve fel lehet idézni), hogy ők akkor
rendesen felkészültek, de nem biztosítottak számukra lehetőséget.​
És persze nyilván nem ők az egyedüliek a sporttörténelemben akik így
jártak, Los Angelesbe is sokkal kevesebben jutottak ki, mint amennyien
éveket áldoztak az életükből arra, hogy rendesen felkészüljenek rá.

kovacsp