[Tajfutas] HOB (Privát)

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2015. Ápr. 7., K, 20:01:06 CEST

Szia Sanyi , és versenyzőtársak !

Nem tudom, milyen őskorra gondolsz, illetve mikortól számítod az újkort.

A tömegrajtos verseny megrendezésének a feltételei mindig is adottak voltak, technikailag is. Nem kell hozzá semmi különös.

Mint már többször is le lett írva, volt tömegrajtos hosszú távú, a Spari Kupán, lehet, hogy nem is egyszer. OB is ki lett már próbálva Sümegen, igaz, csak Elitben szerencsére.

Utána el is maradt ez a lebonyolítási forma.

Most végigfutottuk így, ahogy meg lett rendezve. A rendezők is tehettek róla, hogy ez a forma volt, hiszen Matyi is elnökségi tag, tehát megszavazta.

Hol volt a többi elnökségi tag? Nem néztem ugyan végig a listát, de szerintem az elnökségi tagok kb. 50 %-a nem volt ott, illetve nem próbálta ki.

A lebonyolítási formát leszámítva nekem tetszett a verseny, érdemes volt elmenni rá.

Külön értékelhető volt, hogy a rendezők figyeltek arra, hogy a rajtnál a három sorba történő felállás, a rajtszámok kiosztása a várható erősorrendet tükrözte. Jó ötlet volt.

Jó volt a térkép, de a pályámtól sokkal többet vártam. Várható volt a hosszú első átmenet, ahol a gyengébbek máris pszichikai hátrányba kerülhettek.

Jó volt a térképrajt elhelyezése, ebből adódóan már az elején volt útvonal választási lehetőség.

Egyébként se vagyok a pillangó híve, és itt sem tetszett. Szemmel látható volt, hogy a pályakitűzők a terep technikailag legértékesebb részére tették ezt be, de ezek nagyon kis területek voltak, a pálya elején, és közepén. Nagyon kellett figyelni, hogy ne tévesszük el. Több kategória pályája is ugyanazt a pillangót teljesítette, emiatt néhány pontnál néha 5-6, a frissítőnél több futó verődött össze. Ha már tömegrajt, és pillangó, akkor talán a pályák vége felé kellett volna egyet betenni.

A verseny előtti tetszik, -nem tetszik véleményeket megnézve, talán még az tűnt fel, hogy inkább a fiatalabbak tették le a voksukat a tömegrajt mellett.

Én nem vagyok meggyőződve arról,  hogy például élettanilag előnyös-e, ha 50-69 éves embereknek egy hosszú távú versenyt tömegrajttal kell teljesíteniük.

Nem néztem meg, melyik volt a legnépesebb kategória, de 50 nevező esetén is lement volna a rajt 100-105 percig.

Van még egy dolog, amire talán oda kellene figyelni: a húsvét ugyanolyan családi ünnep, mint a karácsony. Erre az időpontra nem szerencsés egy OB-t betenni.

Van olyan ismerős, aki emiatt nem tudott részt venni. Ha jönnek a gyerekek, unokák, akkor a nagymama nem biztos, hogy megteheti, hogy elmegy versenyezni.

Más időpontban nyilván lett volna másnap egy kísérőverseny is, és a HOB után szívesen kihasználtuk volna a szponzor és Matyi által felkínált fürdőbelépőt, és ha már egyszer ilyen távolságra elutaztunk , szívesen futottunk volna  másnap még egyet.

Mindezek ellenére én jól éreztem magam, köszönöm a rendezőknek.

Üdvözlettel:

Tóth Karesz