[Tajfutas] kollégiumi szállás kötelezővé tétele

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Sze. 23., K, 08:47:22 CEST

Sziasztok!

A konkrét versenytől eltekintve - miután a rendező nagyon pozitívan reagált
Ábel felszólalására -, válaszomban a levél tárgyát értelemszerűen
módosítva...

... csak Ábel általánosító javaslatához, kéréséhez szeretnék csatlakozni,
nevezetesen ahhoz, hogy "Nemcsak az OB-kra, hanem az országos rangsorolókra
is kötelező kéne legyen, hogy a nevezési határidőig ezt a két szálláshely
fajtát mindenkinek biztosítsák." (Vagyis a kollégiumi és a tornatermi, vagy
ezekhez hasonló jellegű szállást.)

Sajnos egyre gyakoribb, hogy kollégiumi szállás híján vagy nem nevezek,
vagy ha lehetséges, akkor naponta utazom egyes versenyekre.

Van azonban itt egy bökkenő, ezért mégis nagyon megértem azokat a
versenyrendezőket, akik nem szerveznek kollégiumi szállást. Régebben
gyakran hallottam akár a rendezőktől, akár másoktól (előfordult, hogy
maguktól a delikvensektől), hogy versenyzők megrendeltek kollégiumi
szálláshelyeket, de aztán nem foglalták el és persze nem is fizették ki. A
rendező egyesületeknek, főleg a kisebb egyesületeknek pedig arra nincs
apparátusok, hogy a megrendelt szállások díját behajtsák, sem lehetőségük,
hogy bármilyen módon szankcionálják. Jó volna, ha ebben a problémában az
MTFSZ tudna segítene a rendezőknek a megrendelt kollégiumi szállások
kifizetésének a kikényszerítésével.

Ha az MTFSZ nem tud vagy nem akar segíteni, akkor megjósolom, hogy
folytatódni fog a jelenlegi tendencia és egyre több verseny kiírásában
fogjuk olvasni, hogy a tornatermi szálláson kívül "minden más szállás
egyénileg intézendő". Tehát úgy érzem, hogy jelenleg a rendeseket éri
hátrány (azokat, akik a megrendelt szálláshelyeket mindig elfoglalták és
elfoglalják) a rendetlenek rendetlensége miatt.

Az el nem foglalt szállások díját vagy maguk a rendezők kénytelenek
kifizetni és veszteségként elkönyvelni, ha pedig erre nem kényszerülnek rá,
akkor az lesz a rendetlenség következménye, hogy a kollégiumok üzemeltetői
részéről egyre kisebb lesz a hajlandóság arra, hogy tájfutóknak szállást
biztosítsanak.

Üdv:
Kéri Gerzson