[Tajfutas] Újra kell tanulnunk futni?

compass-sport c-sport at medex.hu
2014. Sze. 2., K, 10:45:14 CEST

Szia Imre,

Én már ennek a mozgásnak a híve és támogatója vagyok, és így futok már
negyedik éve csak és kizárólag. Az összes magas sarkú agyonpárnázott cipőmet
de még a kicsit párnázott átmeneti cipőmet is kiiktattam a viseletből.
A legtöbbet pedig betonon futok, és azóta nincs bajom a térdemmel és
lumbágóm sem fordult elő.
Nem kell tanulni a mozgást csak el kell kezdeni 0mm sarokemelésű cipőben
futni - természetesen a lábban lévő izmok hozzászoktatásával és
megerősítésével ami egy komoly odafigyelést igénylő folyamat, hogy ne sérülj
le - A lapos cipőben futás természetes és ösztönös, gondolj csak bele nem
vered oda a sarkad mert a láb ösztönösen nem engedi, mert ha sarokra érkezel
a csillapítás nélküli cipőben az fájdalommal jár. Senki sem született
fakírnak.
Az igazi technikát ténylegesen mezítláb vagy saru szerű cipőben lehet
elsajátítani aztán ki kell választani azt a cipő formát ( sarokemelést)
amelyik a leginkább hatékony és komfortos az egyénnek.
A technika elsajátítása kortól, nemtől, és testsúlytól valamint
futástudástól és múlttól független mindenki képes elsajátítani.
Ami kell hozzá
* Elhatározás
* Akarat
* Odafigyelés a saját tested válaszaira
* Alázat

Ui. a saját véleményem, hogy az átmeneti cipők alkalmazása sokkal
komolyabb/alaposabb odafigyelést igényel, mint a kapásból nullás cipőben
való gyakorlás. (a kapásból nullás cipőben/saruban való futásnál mindent
rögtön érzel, kisebb a sérülés előfordulása mert rögtön észleled ha baj van)

Sok sikert a mozgást csak javasolni tudom.

Guttmann Zoltán
multiNavigator.hu portál és webáruház

www.multiNavigator.hu - egy webáruház ahol ajándék a vásárlás
Figyelje az arany óra akciónkat nap, mint nap!
PartnerProgram 2013 - kedvezményes vásárlás webáruházunkban egész éven át
Egyedi ajánlatok regisztrált felhasználóinknak.

GPS Trade Kft

outdoor és futó szaküzlet kis és nagykereskedelem
1134 Budapest, Dózsa György út 63.
                                                      ( bejárat az
Angyalföldi utca felöl)
tel: 061/ 239-6013; 061/7 888 888; fax: 061/237-0563