[Tajfutas] hulladék

Török Imre toreny at freemail.hu
2014. Május. 23., P, 23:04:53 CEST

Sziasztok!

Szerintem is szép dolog, hogy nem szemeteljük össze az erdőt, bár továbbra sem értem, hogy miért környezetbarátabb hazafelé is utaztatni a szemetet annál, mintha a rendezők elviszik a szelektíven gyűjtött hulladékot a legközelebbi kijelölt gyűjtőhelyig. (Egyébként a hazaúton jó eséllyel mindenki az első meglátott kukánál ki fogja dobni a szemeteszacskóját, és nem cipeli hazáig.)

Mindezen túl a nagyobb versenyekre leutazó százas nagyságrendű személygépkocsi által elfüstölt üzemanyag környezetterhelése véleményem szerint sokkal nagyobb, mint a keletkező hulladéké.

Ha valóban komolyan gondolnánk a környezettudatosságot, akkor dupla ennyi helyi verseny lenne és fele ennyi országos. Ennek megfelelően a bajnokságok is ismét feljutásos rendszerben kerülnének megrendezésre, hogy csak az utazzon el az ország másik végébe, aki tényleg eséllyel indul a dobogóért.

Ez persze ellentétes a rendezők érdekével, amit teljesen megértek. Mindössze arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a fentiek fényében a pótszimból cellux betiltásának, illetve a hazavitt szemeteszacskónak sokkal inkább álszent bohóckodás jellege van, mint tényleges környezetvédelmi haszna.

TÖRÖK Imre
MAFC