[Tajfutas] Martinovics-hegy

Tóth Károly toth.karoly1 at upcmail.hu
2014. Már. 13., Cs, 18:57:02 CET

Sziasztok !

Teljesen egyetértek Istivel. Nem csak az a jó tájfutás, ahol szálerdőben
futunk, esetleg száz méterre el is látunk. A Boróka Kupára sem a szálerdőért
megyünk.

nem azt mondom, hogy legyen sok a bozót, de furcsán jön ki, amikor már a
rajtban azt mondja valaki, hogy sok a zöld a térképen. A pontos tájékozódást
is lehet és kell is gyakorolni egy világoszöld, kissé nehezebben futható
terepen. Sokszor látom a gyerekeket az erdőben, akik közül van aki keményen
nyomja, aztán még a tehetségesebbek között  is van olyan, aki amikor át kell
ugorni egy gallyat, akkor megáll, mérlegel, óvatosan átlépi. Csak
szálerdőben nem lehet eleget fejlődni. Ifi koromban Ránky Pista jóvoltából
több olyan edzésünk volt az Irhás-árok oldalában, vagy a János-hegyen, ahol
a feladat egy bozótos rész minél gyorsabban történő leküzdése volt a
feladat, "tömegrajttal".

Negatív példa: egyszer egy negyed pályát futottam együtt a Hamuház terepen
O. Thonnal, az akkori világbajnokkal.

Jött keresztbe egy horhos, és mire én körülnéztem, hogy hol menjek le, addig
Ő már a másik oldalán futott. Ezt is gyakorolni kell.

Szóval néha nem árt bevállalni egy-egy ilyen terepet is. Inkább, mint
pályafutásom 137. gánti futását, még akkor is, ha jó a terep.

Üdv.

Tóth Karesz