[Tajfutas] tájfutó cikk a Nemzeti Sportban

fehérfecó (ztc) zala.ztc at zalaszam.hu
2014. Jún. 20., P, 14:52:27 CEST

Kedves Janó!

A tájfutás szó a tájékozódási futás KÖZNYELVBEN használatos formája! A
sajtóban megjelenő szövegben nem a sportág nevének hivatalos megnevezésével
fognak és tudnak azonosulni az olvasók. Itt a zalai sajtóban rendszeresen
jelennek meg beszámolók - lásd: www.zaol.hu a keresőbe beírva -, melyekben
sok esetben a versenyről is írunk, vagyis a terepről, a tájékozódási
feladatokról, körülményekről. Ebből már rég ismerheti az olvasó, sőt
tudhatja is, hogy valójában mit is jelent a tájfutás.

Immár 24 éve tartom a kapcsolatot a sajtóval, gyakorlatilag a cikkek 90%-át
én írom, sőt egy az egybe sokszor meg is jelenik. Eddig is - több száz
cikkben - ezt a szót használtam túlnyomó többségben, ezután is ezt fogom! De
persze találkozhatunk sok cikkben a tájékozódási futás formával is.
Inkább örüljünk annak, hogy ilyen méretben, ekkora fényképpel ez megjelenik
papír alapon IS (mellékelem). Hidd el kemény küzdelem ez a mai
"elfutballiasodott" világunkban. Ráadásul egy foci VB idejében ...

Nekem megfelel a tájfutás szó és a környezetembe szinte mindenki tudja mit
is takar ez a sportági megnevezés!

üdv
fehér ferenc