[Tajfutas] tájfutók? és a medve

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2014. Jún. 19., Cs, 08:02:58 CEST

Mézes szendvics inkább, mint kacsacomb. Bár mindenevők, az ilyesmit jobban kultiválják!

On Wednesday, 18 June 2014, 15:06, péter kovács <kovacsp969 at gmail.com> wrote:

>Lelki szemeim előtt már megjelent a kibővített tartalmú új tacepaó a rajtszalagozás kezdeténél:
>

>Tájoló, dugóka, rajtszám, kacsacomb (a medvének) megvan?
>

>2014. június 18. 14:32 Kovács Gábor írta, <borea at is.hu>:
>
>Sziasztok!

könyvben olvashatunk a medvékről:

testközelbe kerülünk a medvékkel inkább hagyjuk veszni a hátizsákot és óvatosan
hátráljunk el a helyszínről (ne fussunk el azonnal hátat fordítva).”

össze a mackóval, amikor nincs nálunk hátizsák vagy kaja, amit veszni tudunk
hagyni...

Ez egy fekete medve volt, a grizzly az nem mászik fára, de még akkor sem jó
technika a fáramászás, mert meddig bírod ki a fa tetején?  A medve meg
elszórakozik addig a fa aljánál, míg le nem esel fáradtan, alva
stb.

Valaki azt írta, hogy a menekülés nevetséges volt.
Egyáltalán nem volt nevetséges: ez a hátrálás ez az egyik legelterjedtebb
módszer arra, hogy meg lehessen menekülni egy medvétől.  Ha nagyon
agresszív a maci akkor valószínüleg nem fog beválni, de általában akkor működik,
ha csak kiváncsi vagy egy idő után rájön, hogy tényleg nincs nálad kaja.
Az orra jó, tehát addig kell nyugisan hátrálni amíg meg nem unja az
egészet.  Ez egy klasszikus példája volt ez utóbbinak, a két tájfutó
azonnal észrevette, hogy mikor érdemes gyorsan elslisszelni, amikor úgy oldalra
fordult a maci és elkezdett másfelé nézelődni.  Ez annak a jele, hogy
megunta az egészet.  Ha korábban futottak volna el, akkor még ment volna
utánuk.

nem vagyok szakértő, de arra emlékszem amikor utoljára Kanadában versenyeztem,
akkor minden külföldit külön kioktattak minderről és még most is emlékszem
rá.  Szerintem ezt a videót tanítani kellene, hogy az emberek elhigyjék,
hogy ez a hátrálás beválhat.  Eddig én sem hittem.

  Dániel <marosffy at interface.hu> írta:

> [...]
  orienteering, azaz tájékozódás. Így a nem futó szakágaknak sem kell
  magyarázkodniuk, simán beleférnek. Sőt, a thai boxszal sem keverik össze.

  kovács írta:
> [...]
  stb.)  = tájfutó
  értelmezés szerint)

  még mindig tájékozódási futók lennénk, akkor is ránk kenték

  menekülésünket teljesen
  betétekkel színesíteni

  teljesen indokolatlan kontextusban használni a