[Tajfutas] H. Ábel levelére reagálva

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2014. Júl. 7., H, 17:59:12 CEST

Szia Ábel!

A listán válaszolok, mert Te is oda írtál a MÁV-os probléma ügyében, csak
nem találom azt a leveledet. Az a véleményem, hogy nem szabad feladni és
lemondani a megkezdett utazásról. A prológon valószínűleg már nem tudtál
volna elindulni a bontás előtt, de bizonyára kaphattál volna egy térképet,
amivel kimehettél volna versenyen kívül, a bontás után. Mivel munkanap
volt, gondolom, amiatt nem tudtál a 2 órával korábbi vonattal, 12:30-kor
indulni.

Én ezzel, a 12:30-kor induló vonattal utaztam. Bobán a vonatot
szétkapcsolták. Emlékezetem szerint késés itt még nem volt. A vonat eleje
rendesen elindult Szombathelyre, a Zalaegerszegre menő vonatrészről viszont
kiderült, hogy nem indulhat, mert műszaki hibás a mozdony, amelyik vinné
ezt a vonatrészt. Meg kellett várni, hogy Celldömölkről küldjenek egy másik
mozdonyt. (Erről legalább informálták az utasokat.) Ezért a vonat félórás
késéssel érkezett Zalabérre. Mire a vonat odaért (16:10 körül), addigra
15:55-kor és 16:00-kor elment két Zalaszentgrótra menő busz, amiket emberi
számítás szerint el kellett volna érnem. A következőre várnom kellett
majdnem egy órát, de még így is volt idő bőven a versenyig, amikor
odaértem. Vasárnap visszafelé Tapolcáról 16:56-kor indultam az
ún. Tekergővel, de Budapesten az is késett fél órát, mert valami miatt
majdnem ennyi ideig várakoztatták Fehérváron. (Ennek okáról viszont mégcsak
nem is informálták az utasokat.)

Egyszer Ajkára utaztam egy városi futással kezdődő 3 napos versenyre épp
aznap, amikor a Déli Pályaudvaron kisiklott egy vonat. Az állomáson tele
volt minden üvegcseréppel. Ezért minden vonat nagy késéssel indult.
Felszálltam az első lehetőségre, ami Szfvárra ment, és átszállással, újabb
hosszú várakozás után indult el egy vonat Ajkára. Azért nem hamarabb, mert
annak is máshonnan küldték a mozdonyát vagy mozdonyvezetőjét. Ugyanezzel a
vonattal ért oda Zetor többedmagával. Ők közben meg tudták szervezni, hogy
kocsival jutottak el az állomásról a versenyközpontba. Én részben városi
buszjárattal, részben gyalogosan, éppen, hogy elértem a rajtomat, de csak
azért, mert csúszott jó pár percet a rajt. Mindenesetre még ilyen
körülmények között is odaértem, mire kellett.

Üdv:
Gerzson