[Tajfutas] Marketing szakmai nap 2014. január 18. Zalaegerszeg

Pavlovics György pavlovics at smtfsz.hu
2014. Jan. 18., Szo, 21:42:18 CET

Sziasztok!

A mai napon zajlott le Zalaegerszegen az MTFSZ Marketing és
Kommunikációs Bizottságának első idei szakmai napja.
Sajnos kis létszámban vettünk részt a rendezvényen, de 3 megye (Vas,
Zala, Somogy) képviselői is ott voltak a hallgatóságban.
Elsőként Fehér Ferenc, az MTFSZ elnökségi tagja tartott egy előadást a
Sportegyesületek alakulásával, működésével kapcsolatos sportszakmai
információkról (alapítás módja, jogi szabályozása, működés szabályai,
közhasznúság, stb.), és az aktuálisan lehetséges pályázati
lehetőségekről is megtudhattunk néhány dolgot. Nekem, mint egy nemrég
alakult új egyesület képviselőjének különösen hasznos információk
hangzottak el.
Ezután Paskuj Mátyás, a Bizottság vezetője vette át az előadói szerepet.
Itt már inkább esett szó konkrétan tájékozódási futásról, a téma a
versenyek Célhelyeinek kialakítása és az ezzel kapcsolatos teendők
voltak. (engedélyezés, tulajdoni viszonyok rendezése, megközelítés,
parkolás, stb.). De szóba került a gyermekmegőrzés (óvoda), az
illemhelyek kérdése, versenyiroda elhelyezése is. Kisebb polémia alakult
ki a büfé szükségességét illetően, a jelenlévők demokratikus többsége
fontosnak ítélte meg ezen kényelmi szolgáltatást, különösen a nagyobb,
nyári versenyek esetében.
A nap zárásaként Kecse- Nagy Sándor, a szegedi Egyetem Kommunikációs
tanszékének oktatója tartotta meg előadását. Az egyesületen belüli és a
kifelé irányuló kommunikáció, viselkedés, arculat- kialakítás
témakörében hallgattuk meg mondandóját, melyben inkább a
kérdésfelvetésen volt a hangsúly, a válaszokat közösen próbáltuk meg
megkeresni (pl. mi az információáramlás biztos módja, fontos-e egy adott
egyesület tagjainak egységes megjelenése a külvilág felé, érdemes-e
közösségi oldalakon tájékoztatnunk egymást az egyesület életéről, mi a
módja a médiával való kapcsolat kialakításának és megfelelő ápolásának,
stb.).  Az érdekes előadás végén Sándor a szegedi Egyetem egy viszonylag
új kezdeményezéséről, egy virtuális "sportágválasztó, sportágismertető"
honlapról tartott rövid ismertetést a megjelenteknek.
Aki teheti, próbáljon meg eljutni a Bizottság valamelyik következő
szakmai napjára, szerintem érdekes tudnivalókkal lesz gazdagabb. (02.08.
Szeged, 02.22. Budapest)
Köszönjük az MTFSz segítségét az ellátmány biztosításában, mely a múlt
heti térképhelyesbítő tanfolyamhoz hasonlóan kitűnő szendvicsekből és
innivalókból állt.

Ifj. Pavlovics György
Zselic Tájékozódási Futó és Szabadidősport Egyesület
(Zselici Tájfutók)