[Tajfutas] Vízfő a World of O felületen

Kovács Gábor borea at is.hu
2014. Jan. 12., V, 20:18:44 CET

El.

Emlékeim szerint, amikor térképhelyesbítéssel elkezdtem foglalkozni (1982-83 körül), akkor nem kellett azzal “vacakolni” hogy a hálózati észak helyett a mágneseset megkeresse az ember, mert kb. egybeesett. Persze, lehet hogy volt mondjuk 0,5 fok eltérés, de akkor azzal kezdőként nem foglalkoztam.

Ebben még az is megerősít, hogy az akkortájt még javában használatos NDK gyártmányú Sport 4 tájolókhoz járt egy kis brosúra, ami alapján a szelence hátoldalán lévő forgatható kerek műanyag lapocskát el lehetett forgatni a mágneses deklináció szerint. A brosúrában volt egy kis világtérkép, ami feltüntette a deklinációs eltéréseket, meg a nagyobb városoknál számmal is meg volt adva, Budapestnél ez az érték 0 volt.

De hasonlóan 0 fok volt az eltérés pl. a szintén néhány nappal ezelőtt a WoO sorozatába felkerült 84-es Nord bajnokság térképén, és azon ez fel is van tüntetve: http://omaps.worldofo.com/?id=39645
(ettől persze még lehetett volna nálunk más ez az érték).

Kovács G.