[Tajfutas] HOB kritika

fehérfecó (ztc) zala.ztc at zalaszam.hu
2013. Már. 27., Sze, 19:28:22 CET

5*

ff

----- Eredeti üzenet -----
From: Magyar Szektorlabda Szövetség
Sent: Wednesday, March 27, 2013 6:56 PM
To: tipomiksi at chello.hu
Cc: tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: Re: [Tajfutas] HOB kritika

Magam nem igazán vagyok tájfutó szakember, ezért tartózkodom is a szakmai
kérdésekhez való hozzászólásoktól, de ezt a felháborodott levéláradatot már
nem bírom szó nélkül megállni. Azonban nem véleményt szeretnék alkotni,
hanem csupán kérdéseket feltenni.

Bár, én nem voltam jelen a HOB-on, ezért nincsenek személyes élményeim a
versenyről, de (a hozzászólások alapján) induljunk ki abból, hogy ott
minden rossz volt, ami csak lehetséges. Kérdezem én: hogy rendezhetett
HOB-ot ez a rendezőgárda? Hát, bizonyára úgy, hogy engedélyt kapott rá.
Aztán, vajon mi alapján kapott engedély a rendezésre? Hát, bizonyára egy
pályázat alapján, amit valakik elbíráltak, és a benyújtott anyag alapján
biztosra vették, hogy itt egy kiváló rendezés fog megvalósulni.

Aztán folytathatnánk a sort, hogy a bírálók jól bírálták-e el a benyújtott
pályázatot, vagy egyáltalán olyan volt-e a pályázati kiírás, amelyre csak
egyértelműen értékelhető pályázatokat lehetett benyújtani, de nem folytatom
tovább, hisz ezeket a bíráló sporttársainkat is felkérte valaki erre a
munkára. Végső soron mindenért, ami történik a szövetségben közvetlenül,
vagy közvetve, de mindenképp az elnökségünket lehet felelőssé tenni, élén
az elnökség, illetve a szövetség munkáját irányító elnökkel.

Szóval ők lennének a felelősök? Nem teljesen, hiszen valakik őket ezekre a
tisztségekre választották. S a megválasztott vezetők joggal hihetik, hogy
köztünk ők a legalkalmasabbak e tisztségek betöltésére.

De hát ki választotta meg ezt az elnökséget? Hát, a mi klubjaink
képviselői, a közgyűlésen. Most pedig kérdezzük meg magunktól, mi egyszerű
tájfutók, hogy kik is szavaztak a közgyűlésen erre a vezetésre, és arra az
alapszabályra, amely ezt a struktúrát eredményezte, ahol ilyen hibák is
előfordulhatnak? Hát, bizony a mi küldötteink. Azok az egyesületi vezetők,
szakosztályvezetők, akiket mi küldtünk a közgyűlésre, hogy képviseljék az
érdekeinket. Vagyis, lehet, hogy alkalmatlan küldötteket küldtünk, akik
csak olyan vezetőséget tudtak megválasztani, akik csak ilyen silány
versenyrendszert tudnak működtetni? Ez esetben öngólt lőttünk, és olyan
versenyt kaptunk, amit megérdemeltünk!

Most pedig hidegvíz a csuklóra, és gondolkodjunk higgadtan. Nem csak rossz
versenyekből áll a versenynaptár, hanem sok-sok kiváló rendezésűből is.
Tudom, ez nem vigasz a HOB-on mérgelődők számára. Viszont tanulság, hogy
legalább a kiemelt jelentőségű versenyek előkészületeit tessék a szövetség
részéről megkülönböztetett figyelemmel kísérni, és ehhez olyan szakembert
biztosítani, aki, ha kell időben közbelép, és megelőzi a bajt, vagy akár
arra is képes, hogy előre látva a rendezés esetleges neuralgikus pontjait,
képes helyszíni segítséget is nyújtani.

A rendezők bírálatáról pedig annyit, hogy az (a pozitívumok megemlítésével
együtt) feltétlenül szükséges, az okulás végett. Azonban különbséget kell
tennünk a jó szándékú bírálat, és a másik lelkivilágába taposó
pocskondiázás között.

A rossz rendezők is lehetnek jó szándékú, a sportágukért tenni akaró
emberek, ezért én még a hibás rendezést is meg szoktam köszönni, de
észrevételemet a lehető legbarátságosabb módon megosztom az illetékesekkel.
Ugyanerre kérem sporttársaimat jelen esetben is, ahogy ezt például legutóbb
Miksi is tette. Köszönöm, hogy végigolvastátok hosszúra nyúlt
hozzászólásomat!

Horváth Imre