[Tajfutas] Magánvélemény

MTFSZ iroda iroda at mtfsz.hu
2013. Már. 22., P, 19:56:02 CET

Sziasztok!

Azért mert a levelező listán nem adunk hírt minden lépésünkről, attól még
az MTFSz folyamatosan figyelemmel követte és követi a Rendezőség
tevékenységét, ami a mai döntés esetében a következőket jelentette:
- csütörtökön több alkalommal beszéltem Román Jánossal, egymástól
függetlenül beszereztünk időjárás-előrejelzéseket, ill. ismerőseim révén
különböző szakvéleményeket arról, hogy el lehet-e jutni a szombati
versenyre. Csütrörtök délután az ellenőrző bíró, a Versenybíróság elnöke és
jómagam is úgy láttuk, hogy az előző hétvége eseményeinek kormányzati
kommunikációja az, ami felnagyítja a veszélyhelyzetet
- Román János összehívott egy válság-meetinget ma reggel 8:30-ra, amelyen
részt vettem én és az ellenőrző bíró is. Itt több lehetőséget megvitattunk:
a verseny elhalasztást két héttel, ill. egy nappal későbbre, a nullidő
eltolását, stb. A veszélyjelzést közben az OMSZ másodfokóről elsőfokúra
korlátozta. Ennek fényében nem láttunk olyan okot, amely a verseny
bármilyen halasztását indokolta volna.
- ha már itt megy a vita, szeretném nyomatékosan felhívni a figyelmeteket
arra, hogy ezek a last minute változtatások jelentős problémákat rejthetnek
magukban. A Rendezőség valószínűleg több oldalról megvizsgálja a problémát
és részletesen átgondolja minden döntését. Nem gondolom, hogy a nullidő
elcsúsztatásával bármivel is előrébb lettünk volna: sokan egyszerűen később
indultok el otthonról. De kérem, hogy ilyenkor gondoljatok azon
sorstársaitokra, akik Pécsről, Kaposvárról, Zalaegerszegről kénytelenek már
előző nap elindulni és a helyszínen eltölteni egy éjszakát. Egy nullidő
elcsúsztatással az Ő szombati hazaérkezésüket, biztonságos hazatérésüket is
veszélyeztetnétek. Van egy angol mondás: 'if it ain't broke, don't fix it"
- ilyesfajta változtatásokat csak akkor szabad alkalmazni, ha azok a
legtöbb szereplő számára előnyösek.

Személy szerint úgy gondolom, hogy a Rendezőség és az ellenőrző bírók mind
a Hosszútávú OB, mind pedig a múlt hétvégi versenyek esetében a vártnál
nagyobb felelősségtudattal döntöttek: saját érdekeiket háttérbe szorítva a
versenyzők, a Ti érdekeiteket vették figyelembe.

Részemről ezért a legnagyobb dícséretet érdemlik, nem pedig letolást,
számonkérést. Köszönöm!

Tudom, hogy a lista olvasóinak többsége is ugyanígy gondolkodik, ezért
bátorkodtam leírni az utolsó sorokat.

Biztonságos utazást, jó versenyzést kívánok,

Találkozzunk holnap a Hosszútávú OB-n Nyírbátorban, épen, egészségben!

Üdvözlettel,
Less Áron

Less Áron
főtitkár