[Tajfutas] Nem, hát nem....

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Jún. 6., Cs, 11:07:38 CEST

Gerzsonnak meg üzenem,  én is csak második olvasatra értettem meg az idézet
szöveget, próbáld meg, ha nem megy, magánban írd meg mi nem világos?

> MM

Miki, én ilyen esetekben nem 2, hanem 3 kísérletet (elolvasást) végzek,
mielőtt másoktól kérnék segítséget a megértéshez. Mindenesetre öröm látni,
hogy milyen okosak a tájfutóink, s csak egyedül én vagyok hülye, aki nem
érti az idézett szövegrészt. Akkor sorszámozva (1-6.) felsorolom, mik azok,
amiket nem értek.

"Normáltávú OB:
- a selejtező verseny megszűnik, minden benevezett versenyző egyből a
döntőben indul;"
Eddig OK!

"- rajtsorrend: a red group, a kiemelt csoport létszáma 15 fő, de maximum a
mezőny egyharmada;"
1. Ez az NOB minden kategóriájára értendő vagy csak a 2 fő kategóriára?
2. A kiemelt csoport más pályán fut, mint a többiek, vagy egy-egy kategória
összes versenyzője azonos pályát?
3. A kiemelt csoport a verseny elején rajtol, vagy a végén? (Mindkét verzió
logikus lehet, ha először a vadászrajtos versenyekre, másodszor a bajnoki
döntők jelenlegi rajtsorrendjére gondolok.)
4. Netán a kiemelt versenyzők rajtidői közé mindenütt be lesz sorsolva a
rajtlistába 2 nem kiemelt? (A "maximum a mezőny egyharmada" szövegrész
esetleg ezt a lebonyolítást sejteti.)

"- a red group-ba kerül az adott évi Középtávú OB első hat helyezettje"
Ez megint OK. (Vagy ha nem OK, akkor megszoktuk, mivel az NOB-nek eddig is
gyakorlatilag középtávú selejtezője volt.)

"és a Világranglista 1-200. helyezettje"
5. Ez milyen kategóriákra értendő?

"a maradék helyeket az aktuális évközi ranglista alapján osztják ki."
6. Biztos, hogy két év múlva lesz már aktuális évközi ranglista? (Ebben
nagyon szkeptikus vagyok, látva, hogy jelenleg, 2013-ban, még a 30 napos
határidő sem elég a rangsorpontos versenyek feltöltésére, és már 20-nál
tart a hiánylistás rangsoroló versenyek száma.

Még valami: A red group-ot nem lenne jobb inkább magyarul írni, piros
csoportnak? Semmiképp ne vörösnek, Erről jut eszembe, tudjátok, hogy az
egyik valamikor nagyon népszerű együttes Omega Red Star (Omega Vörös
Csillag) néven turnézott nyugaton? Itt a bizonyíték:
http://www.youtube.com/watch?v=48xYbu8jXGc

Nem akarom emiatt kárhoztatni a nemrég méltán kitüntetett Kóbor János
csapatát, bizonyára azért kellett nekik ez a pártos elnevezés, hogy
könnyebben kapjanak útlevelet.

Üdv:
Gerzson