[Tajfutas] High-tech edzés Svédországban

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2013. Jún. 2., V, 17:02:36 CEST

Szia Viktor,
Ha a Janó mögött a Homo Navigators-t érted, akkor ok. Ezen film mellett elsikkadtam, de nem is nekem hanem a válogatott szövetségi kapitányának és apparátusának valamint az "élsportolókat" versenyeztető klubedzőknek szükséges ezt a filmet megtekintenie. Kis hazánkban ilyen mozgó spiroergometriás műszert én még nem láttam, a Sportkórházban lévő futópadra is max. 3-4 versenyző jut el egy évben, ha ki tudja fizetni a vizsgálat árát. A fotocellákról már ne is beszéljünk. Ez van, az ott Svédország. Amúgy a dolog nem újszerű, a cseh válogatott ugyanezt megtette 3 vagy 4 évvel ezelőtti edzőtáborában Órfűn, kora reggel (kicsit fapadosabb módon). Azt hogy a hazai válogatott is becsatlakozott-e a mérésbe akkor azt nem tudom. Detti lányomat is oktatták az EMIT gyors használatára a finn klubjában.
Amíg egy hazánkbéli sportolónak a normál ásványi anyagokban, vitaminokban gazdag étkezés sem megoldható, a többi edzésmódszertani problémákról, lehetőségek elérhetetlenségéről már nem is szólva, a felnőtt életpálya modelljét pedig elő se hozzuk, addig nincs mit méregetni a tizedmásodperceken.
Amúgy nagyon jó a film.
Üdv,
HN