[Tajfutas] versenyszabályzat - közeli pontok?

péter kovács kovacsp969 at gmail.com
2013. Feb. 28., Cs, 12:07:21 CET

Sziasztok!
Talán kicsit elavult a szemléletem (és szerencsére nem is számít sehol), de
én szívem szerint azt mondanám, hogy az egymás hegyén-hátán elhelyezett
pontokat hagyjuk meg oda, ahova valók, a trail-o-ra, az orientatlonra vagy
a mikrosprint csalipontjainak.
Szerintem már régen rossz, ha azzal kell feldobni egy pályát, hogy
versenyszituációban válaszd ki a megfelelő pontot a
karnyújtásnyira/köpésnyire lévők közül.

A sok pontnak elvileg az (is) lenne az értelme, hogy tehermentesítse a
többit, illetve egyenletesen terhelje a terepet. Ha három népes kategóriát
átzavarunk három egymáshoz nagyon közeli ponton, akkor az adott tereprész
tényleges terhelése még nem csökken semmit, max a dobozoké. (Persze van
olyan helyzet, ahol magukat a dobozokat kell tehermentesíteni, pl.
tömegrajt utáni első pontokon.)

Még valami:
Ha a szabályzat engedi is a közeli pontok elhelyezését, akkor is nagyon oda
kell figyelni, hogy az eltérő jellegű pontok ne csak a pályakitűzőnek és
ellenőrzőbírónak tűnjenek eltérő jellegűek, mert ha az egyik pont egy
kerítés lába, a másik pedig egy pad sarka (de történetesen az is kerítés
lábánál van), akkor szimból szerint ugyan eltér a két pont jellege, épp
csak a valóságban nem.

És még valami, Janó sprint térképrészletén nagyon jól kijön:
Minél részletesebb és nagyobb a térkép, annál kevésbé mutatja meg a karika,
hogy pontosan mi is az objektum. Tudom, eretnek gondolat, de szerintem
ilyen esetekben kellene egyre kisebb karikákat alkalmazni, vagy bepontozni
a pont helyét. (Mint a trail-o megoldótérképeken a kisebb körök, vagy talán
a tájbringában van is ilyen bepontozás)
Persze, erre találták fel a szimbólt, az majd jól megmutatja, hogy a
kerítés külső vagy belső sarkában van-e a pont (légvonalban 1,5m,
körbefutva esetleg 1500m), de azért nem hátrány, ha már a térképről is
egyértelműen leolvasható.
Gondoljunk azokra a lelkes érdeklődőkre, akik egy városi versenyen
kipróbálnák a tájfutást, és belefutnak 2-3 ilyen pontba. Fogják szeretni?
Lehet...

kovacsp