[Tajfutas] Magyar tájékozódási futó(k) a Téli Olimpián

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2013. Feb. 14., Cs, 08:29:56 CET

Sziasztok!

A birkózás esetleges kikerülése az olimpia sportágak közül, jutott eszembe az, hogy már nyakunkon van a 2014-es Téli Olimpia (Szocsi) is.

Szocsiban nagyon valószínű, hogy megint lesz egy olyan magyar hölgy induló , aki a tájékozódási futást ismerve, vagy éppen tájékozódási futóként is fogja hazánkat sífutásban az olimpián képviselni.

 Jelenleg folyik a harc a kiküldetésért.

A két aspiráns hölgy neve: Papp Ildikó (Salg.) illetve Simon Ágnes (Eger). Legutóbb a lengyelországi Szláv kupán gyűjtöttek be a kiküldetéshez fontos ranglistapontokat

Ildi itt 9., Ági a 10. lett. Közülük kerül majd ki az olimpiai részvevő.

Tudomásom szerint mindketten ott lesznek (febr 20-márc 03.) az olaszországi északi sífutó világbajnokságon is.

A napokban egy internetes portálon azt olvastam hivatkozva MOB honlapjára, hogy sífutásban az eddig legjobb magyar helyezést Németh Ferenc (20.), illetve Bartha Magdolna (23.) érte el. Szerintem ez nem fedi a valóságot.

Balázs Éva(Vasas)-nekem még volt szerencsém ismerni- két téli olimpián is részt vett, ahol sífutásban úgy tudom (nem biztos), hogy 1964 -ben (Innsbruck) a váltócsapatban a 8. és 19.,helyezést ért el. 1968-ban (Grenoble)-ban pedig a 23. helyen zárt.

Ja, és mégegy: Néhány éve egy magyar férfi tájékozódási futó is célul tűzte ki maga elé sífutásban a Téli Olimpia részvételét (Szocsi), ő nem tudom., hol áll célkitűzésének

megvalósításában.

Szép Napot!

Popey