[Tajfutas] Ripszám: Veszélyhelyzet megszüntetésere javaslat

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2013. Feb. 1., P, 17:30:38 CET

Sziasztok!

A pár napja rendezett 15. Ripszám ev. kiírásában van egy veszélyre felhívó
szakasz. Annak második mondatát idézem:

"Valamint kerüljük a Szépjuhászné úton való futást!"

Véleményem szerint ezt kérés formájában közölni nem elég, mivel mindazok,
akiknek fontos az időeredmény, különösen az élversenyzők, figyelmen kívül
hagyják, amint a berajzolt pályákon jól látszik. Félreértés ne essék, nem
őket hibáztatom, természetes, ha valaki jobb időeredményre törekedve a
szabályok által megengedett keretek között azt az átmenetet választja, amit
időben leggyorsabbnak ítél.

Sajnos, a Szépjuhászné út forgalma nagyon megnőtt valamikor 1995 és 2000
között. Ezt azért tudom ilyen pontosan, mivel abban a két évben még én is a
Szépjuhászné úton futottam. Akkor ez még egy jó hosszú átmenet része volt a
Fazekas hegytől a Pozsony hegyig (Szt. Antal szobor, később határkő pont).
Emlékszem, hogy 1995-ben alig volt itt forgalom, 5 évvel később már egy kis
félelem érzés is kialakult bennem a sűrű gépkocsi forgalom miatt. Sajnos
útpadka sincs a műút Hárshegy felé eső oldalán, ahová viszonylag
biztonságosan le lehetne húzódni. Az útpadka helyét szilárd burkolatú árok
foglalja el. (Lehet, hogy 2000 óta ez változott, én arra emlékszem, hogy
akkor mi volt.)

A jelenlegi 2-es pont beiktatásának deklaráltan az volt a célja, hogy a
versenyzők elkerüljék a Szépjuhászné úton történő futást. Azonban
bebizonyosodott, hogy a plusz pont beiktatása ezt a célt nem érte el. Az
élversenyzők nyilván jól tudják, hogy a 2-es pont fogása után érdemesebb
újra lefelé fordulni és lehúzni a Szépjuhász útra, mint föl a Hárshegyi
körútra, azért választják az előbbit.

Jó pár évvel ezelőtt már javasoltam ezen a levelező listán, most nagy
tisztelettel megismétlem a javaslatomat a T. Szövetség felé, hogy a 2-es
pont a jelenlegi helyéről legyen feljebb téve a Hárshegyi körút alatti
legközelebbi ösvénykereszteződéshez (jelzett túrista ösvény és sífutó
ösvény kereszteződéséhez), vagy esetleg más helyre azon a környéken. Onnan
már nyilván nincs értelme lekanyarodni a Szépjuhászné útra.

Gondolom, talán nem szükséges a javaslatomnak hivatalosabb formát adni.
Tudom, hogy a lista levelezését a BTFSZ és a Rendező Egyesület vezetői is
követik.

Ne csak akkor lépjünk, ha egyszer - ne adj Isten - baleset történik a
műúton való futás miatt.

Üdvözlettel
Kéri Gerzson