[Tajfutas] ÉOB-Vízfő

Szieberth Péter szieberth at gmail.hu
2013. Ápr. 18., Cs, 09:36:08 CEST

Sziasztok!

A Mecsekben 1972-ben volt az első ÉOB, a Pécs fölé
magasodó „Misina" térképen. A győztesek Vajda Géza 10 perces előnnyel
nyert Sőtér János előtt, ifiben Kovács Gábor Beac nyert.

1996-ban, 24
év múlva rendeztünk újra a megyében éjszakai OB-t. Itt már volt pár
töbör is a „Fehérkút" térképen Pavlovics, Vajda Kolos, Molnár Attila
nyert.

2013-ba idén, június 8-án 17 év múltán rendez a megyében ÉOB-t
a PVM. Kizárólag töbrösben (először). Várhatóan, ha nem cáfoljuk meg a
trendet, kb 2 évtized múltán lesz megint ÉOB Baranyában.

A töbrös
éjszaka csemege, még úgy is, ha az intenzív erdőművelés miatt
pókhálószerű az úthálózata. A terepre a 1977 pécsi Egyéni OB-nál a
szélére merészkedtünk be. Az első Vízfő térképen 1980-as Nemzetek
Versenyén összesen 2-3 út szerepelt csak rajta! Gondolom sokan
megijednek, hogy a „dugott" töbrökben nem látszanak a pontok. A régi
„Aladin csodalámpákhoz" képest már fényáradattal versenyzünk, és a
úthálózattal szét lett darabolva a terep. Egy hete hétvégén volt a
megyei Éjszakaink, ahol kipróbáltuk a fényvisszaverő hengereinket a
töbrökkel is bíró Fehérkúti térképen. Én jobban láttam az erdőben
éjszaka a pontokat, mint nappal. Talán túlságosan is jól sikerült a
fényvisszaverőnk. Az ÉOB rajtjában több pontot is elhelyezünk az
erdőben, hogy mindenki felkészülhessen, milyen fényvisszaverés várja az
pontoknál.

A verseny másnapján rendezzük a Meteor Kupát, ahol a
középtávúnál kicsit hosszabb pályákat tervezek. Gondoltam, lehetőséget
biztosítok N45 és F45 kategóriák nappali teljesítésére. Még nem volt
visszajelzés.

Szieberth P.