[Tajfutas] Térképi ábrázolás - kérdés

Kerényi Dénes dkerenyi at qualiplan.t-online.hu
2012. Sze. 13., Cs, 14:14:50 CEST

Szia Szaki!
Az igazi válasz szerintem az, hogy 1 síkon (=papírlapon) 2 síkot nem
lehet korrekt módon ábrázolni. Küzdenek ezzel a térképészek, mióta a
tájfutás bevonult a civilizált területekre, különösen, ha alul-fölül is
lehet futni.
De itt nem mozogtunk mindkét síkon, elég lett volna az általad írt
alapelvre figyelni!
Az aluljárónak szürkének kellett volna lennie, az oldalfalainak meg
áthatolhatatlan falnak. (A lila "átjáró" jel csak nagyítóval látható az
én térképemen! - Nem ment arra a pályánk, most, itt asztalnál ülve
nézem, ez a helyzet!) Ezen kívül én a felső "terepsík" peremére (a hidak
széle vonalában) a szürke/barna határára húznék 1-1 szaggatott vonalat.
Az aluljárónál is, meg a hídnál is. A rajtból kifutva én is néztem, mint
borjú az új kapura, hogy hol lehetünk, mi ez a híd fölöttünk. Itt is
elmaradt, hiányzott a szürke szín a híd alatti sávban!
üdv  D
(nem térképész, csak térképet használó tájfutó)

ui.: Jó tréfa volt az értesítőben írt mondat a szintbeli vasúti
átjáróról, és az iparvágány-féle a terepen is. (Egyébként nem tudja
valaki, hogy az  mi célt szolgálhatott valaha?)