[Tajfutas] Legyen-e elõterjesztés?

Kelemen János kelemen.janos111 at t-online.hu
2012. Sze. 11., K, 12:46:32 CEST

http://orienteering.org/wp-content/uploads/2010/12/Fair_timekeeping.pdf
HN

----- Original Message -----
From: <karolyi at cs.elte.hu>
To: "Zalaegerszegi Tájfutó Club" <zala.ztc at zalaszam.hu>
Cc: "LISTA" <tajfutas at lazarus.elte.hu>
Sent: Tuesday, September 11, 2012 12:15 PM
Subject: Re: [Tajfutas] Legyen-e elõterjesztés?

Kedves Boxi,

Eloszor is szivbol gratulalok az eredmenyedhez!
Jo latni, hogy sokan voltatok, komolyan harcoltatok
es szoros volt a verseny. Azert valljuk be, meg jobb azt
latni, ha a fiataloknal vagy a felnotteknel hasonlo a helyzet.

Nagyra becsullek, de igazabol egyik kezdemenyezesedet
sem tamogatom, az elso elott pedig kulonosen ertetlenul
allok. Nehany ellenerv:

1. Azt hogy a ROB-on ket holtverseny is volt, tomegesnek
nevezni egyenesen nevetseges. Altalaban sportagunkban nincs
sok holtverseny. Ha megis, akkor mi van? Neked faj, hogy
holtversenyben lettel elso? Nehezen tudom elkepzelni Rolad.

2. Ha sportagfejlesztesre barmit is koltunk, azt az
utanpotlasra koltsuk, annak meg ertelme is lehet.

3. A VB-ken is mp-ben tortenik az idomeres. Miert is kene
a magyar szenioroknak maskepp?

4. Az 1998-as ROB-on szazadperces idomeres volt, nem a
megszokott. F21-ben Juhasz Miki nyert 28,72-vel, Vinicz
lett a masodik 28,73-mal. Masodperces idomeresben 28:43-mal
holtverseny alakult volna ki. Rosszul vette ki magat a
szokasostol eltero szisztema alkalmazasa.

5. Altalaban ellene vagyok az eredmenyhirdeteseknek (a szeniorok
eseteben pedig teljesen foloslegesnek es ertelmetlennek tartom).
Kiveve bajnoksagokon, illetve tobb napos nagy versenyeken, mint pl.
Hungaria Kupa. Azert ha meg egyszer az eletben osszeszednem magam
es ujra bajnoksagot nyernek egy eros mezonyben, en bizony negykezlab
is szivesen felmasznek.

6. Azert ha mar van eredmenyhirdetes, en nezokent is szeretem latni
azokat, akik a legjobbak voltak. Emelkedjenek csak ki a foldbol!
Es nem hiszem, hogy tobbnyire csaladias kozossegunk nevetsegesnek
talalna azon idosb versenyzoket, akik inkabb a dobogo alatt allva
veszik at az ermet; lattunk ilyet mar nemegyszer.

7. Masfel evig eltem Svajcban, sok nagy versenyen, bajnoksagon
indultam. Altalaban nem volt eredmenyhirdetes, a bajnoksagokat
leszamitva. Emlekszem egy ejszakai OB-ra, Buhrer nyert 17 km-en
85 percel, a baratnoje 10 kilin 60-nal, eleg gyors terep volt.
Jol megjegyeztem oket. Az eredmenyhirdetes abbol allt, hogy
mindenki osszegyult egy nagy teremben, evett-ivott jol elvolt,
aztan kihirdettek az elso 3 helyezettet a felnott es a junior
korosztalyban. Ennek volt ertelme. Mindenki latta, ki az a nehany
ember, aki mindent beletett. A fiataloknak tenyleg peldakepul szolgaltak,
'igen, en is el szeretnek jutni ide'. Ahogy az utobbi tiz ev eredmenyei
alapjan latom, el is jutottak.

8. Hu, mar igy is nagyon sokat omlengtem ...

Sporttarsi udvozlettel,

Szenior Gyula