[Tajfutas] túraverseny? vagy mi ez?

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2012. Nov. 16., P, 23:14:44 CET

  Az itiner (itinerárium) kifejezést emlékeim szerint, kb 20 éve, a rali
versenyzés hozta divatba, ami ott egy olyan útvonalleírást jelentett,
amiben az egyenes útszakaszok hossza és a köztes ívek görbülete volt
sorba szedve.
Ma már minden utazási iroda itinernek nevezi a vezetése alatt
(repülőgéppel, busszal, stb.) bejárandó útvonal leírását.

A (túra)verseny kiírásában szereplő itinert a tájékozódás őskorában
menetutasításnak nevezték (ld. melléklet). Sokszor még térképet sem
adtak anno. Vagy hoztál otthonról, vagy csináltál egy vázlatot az indító
térképről. A lényeg, hogy a menetutasítás szerinti útvonalon haladj,
mert lehettek útközben titkos időmérők is, ahol csak azt ellenőrizték,
hogy betartottátok-e (csapatverseny volt) a turista menettempót.
Ez volt régen, de még kísért a múlt...
Bx