[Tajfutas] szimbol

Zoltán Bárdosi bardosi.zoltan at mavinformatika.hu
2012. Nov. 10., Szo, 08:35:59 CET

"A ?szimból? mint rövidítés talán nem közvetlen a symbol szóból alakult,
hanem a magyarosított szimbólum (szimbóleumJ) lerövidítéséből, levágva
annak a végződését. Az, hogy a szó visszafejlődött hangzásban az eredeti
angol szóhoz az bizonyára véletlen műve,..."

Szerintem meg a "szimbol" szó akkor került a magyar tájfutó kifejezések
közé, amikor (ha jól emlékszem) a '78-as Nov.7. emlékversenyen (illetve
utána) Magyarországra került és elterjedt a symbol pontmegnevezések
használata. Egyszerűen átvettük az angol kifejezést. Ezt aztán voltak
rendezők, akik "symbol"-nak, mások "szimbol"-nak vagy "jelképes
pontmegnevezés"-nek írták a kiadványaikban, de szimbólumra vagy
szimbóleumra nem emlékszem.
A fentiek miatt a "szimból" (hosszú ó-val) írásmódot pedig mindig is csak
helyesírási hibának tartottam, ezért meglepődve látom, hogy egyre
gyarapodó tábora van. :)

Szóval, én mindkét kérdésben Gerzson véleményével értek egyet.

Üdv: Brágy