[Tajfutas] Tájoló 2012/7

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Nov. 1., Cs, 23:30:41 CET

ezres térképek ilyen teljes nagyítással készültek, vagyis csak az

> exportálási méretarány lett átírva, és még a szimból is másfélszeres volt.
> Szerintem a legidősebbek örültek neki.
>
> A lista tagságának az a véleménye, hogy a szimbol számára fölösleges a
térképről csípni le területet; legyen minden versenyen (a rajtfolyosón
belül felvehető !)  pótszimbol, váltó és egyéb pályakombinációs versenyeken
is. Nem igaz, hogy erre a XXI. században ne lehetne valamilyen jó megoldást
találni. Persze, akkor azt nem is pótszimbolnak kellene nevezni, mert az
lenne "A SZIMBOL". Kisebb versenyeken elég volna a versenyközpontban
kifüggeszteni, mint régen a kartonos versenyeken, és ott mindenki s.k.
kreálhatna magának felcsatolható vagy celluxszal a karra (vagy más
testrészre) felragasztható pótszimbolt.

Apropó: Miért írjátok hosszú ó-val a szimbolt, amikor tudtommal minden más
nyelven röviddel mondják, a bevezetése után először még mi is egyöntetűen
rövid o-val mondtuk és írtuk. Egyébként sok esetben a régebben magyarban
hosszú betűvel írt szavakban is rövidre változott az o betű. Hogy a saját
szakmámból mondjak példát: a kombinatórikából kombinatorika lett, a
polinómból pedig polinom. (Arra csak a nagyon öregek emlékeznek, én már
csak hallomásból tudom, hogy régen a postát is póstának írták.)

Üdv:
Gerzson