[Tajfutas] Layout layer

Sławek Zabagło slawek.zabaglo at gmail.com
2012. Május. 15., K, 10:54:43 CEST

Szia Ádám!

Mindkét szó a kiadványszerkesztés világából jön (végre!!!) és az OCAD
egyik (nagyon sok más mellett) nagyon bosszantó hiányosságát pótolja,
hogy nincsenek (nem voltak) benne RÉTEGEK, hanem az objektumok egymás
alá vagy fölé pakolásánál csak a színek sorrendjét lehetett használni.
Így tehát a Layer az egy RÉTEG.
Rétegeket lehet egymás alá vagy fölé helyezni, függetlenül a
tartalmuktól. Pld. a képeket (emblémákat, alaprajzokat, vagy bármit)
lehet elhelyezni a kupac tetején, azaz az letakarja az alatta lévő
dolgokat.
A Layout a rétegek összessége, ami a kiadványszerkesztésben maga a
KIADVÁNY TERVE (tehát az, ami megjelenik a képernyőn), de röviden
mondhatjuk rá, hogy RAJZ (ideértve nem csak a térkép rajzolatát, hanem
az egész kiadványt). Nem mondhatjuk rá, hogy kiadvány (publication),
mert az már a papíron megjelent változat. De lehet még használni
olyat, hogy TERV, TERVRAJZ, LÁTVÁNY (-TERV), ELRENDEZÉS.
Én simán használnám a RAJZ szót, így a Layerek lennének a RAJZ egyes
RÉTEGEI, pláne, hogy, ha jól sejtem, magát a térképrajzot is szét
lehet dobálni a különböző rétegekben.

Sok sikert a munkádhoz!
Sławek