[Tajfutas] Hosszútávú verseny?

Zentai József jozsef.zentai at gmail.com
2012. Már. 2., P, 13:48:50 CET

Sziasztok!

Mindenkinek ismerős, hogy télen általában, már akinek kell, hosszú távú egyenletes futásokkal is tudja biztosítani saját maga számára az alapállóképességét ezzel együtt edzettségi szintjénének fenntartását.

Aztán eljön a naptári TAVASZ első napja és már fogcsikorgatva várja a márciusi tájfutóversenyeket. Ilyenkor a rendezők több esetben hosszútávú versenyeket, bajnokságokat -nagyon helyesen-írnak ki.

Látva az egyik ilyen idei hosszútávú verseny pályadatait elbizonytalanodtam. Ki tud arra válaszolni nekem, mitől is hosszútávú egy ilyen típúsú versenyforma.

Beletekintve a versenyszabályzatba annak 7.2.2 pontjában és a 12.1.2 táblázatot is megtekintve nem jutottam egyről a kettőre.

Ezek szerint téves az ilyen versenyek elnevezése -Hosszútávú- ugyanis ha jól értelmezem a szabályzatot csupán a győztesidő betartására
(már ahol lenne...FN 21B -F21 C ?!) irányul.

Így a táv, a versenyforma névadása, a kiírással ellentétben olykor csak egy-egy kategóriában helytálló.
.
Ezért vannak, lesznek, olyan márciusi hegymászó, illetve ezzel együtt temérdek pontot begyűjtő versenyek, melyeket hosszútávúnak írnak ki.

Popey