[Tajfutas] Tisztelt pályakitűzők!

Andor és Katalin Vékony vekony.arva at gmail.com
2012. Jún. 27., Sze, 15:46:15 CEST

Azt hiszem Gábor itt a 10D és 12D különválasztásáról beszélt. DK-t tényleg
nem lehet értékelni, mert sokszor a kedves szülő fut a gyerek előtt,
kezében a térkép, ő tájékozódik a gyerek meg kelletlenül lohol utána. Ennek
persze semmi értelme, sőt inkább káros. Nem ad sikerélményt a gyereknek.
Hány ilyet láttam már magam is verseny közben. Volt hogy rá is szóltam az
apukára, ez nem az ő versenye.

A helytelen szalagozásról egy saját történet.
Tavalyelőtt a Szeged Kupán a kisebbik lányom indult szalagos pályán. 150
percet kevert. Persze én már elkezdtem keresni a gyereket, miután bejöttem
a saját pályámról. Visszafelé indultam el a szalagozáson térkép nélkül.
Volt olyan része a pályának, ahol én sem láttam, hogy merre ment a
szalagozás, pedig tiszta erdő volt. Halvány szalag 160 cm fölé téve. Vagy
200m-re lévő szalaghoz átvágtam az erdőn, így értem ki a 2. pontról kijövő
szalagra. A 3. pontra egy darabig úton ment a szalagozás, majd hirtelen
bevágott balra az erdőbe. A letérésnél nem volt szalag csak néhány méterrel
beljebb. Jelleghatár sem volt vagy bármi támadópont. Már tudtam, az én
lányom itt tuti továbbfutott. Ja, le egészen a térképről, egy kis
vasútállomásig. Ott visszafordult, majd lekuporodott az erdei útra és várta
a felmentő sereget. Láttam a földön a kis stoplis nyomokat, eleinte elég
sok ment túl a szalagozáson, aztán már csak az én lányomé maradt. Nagy volt
az öröm a találkozáskor, főleg én sírtam, ekkor tört ki belőlem a
kétségbeesés feszültsége. A gyerek köszöni szépen, megvolt.
Visszafordultunk és becsületből még lefutottuk a pálya hátralévő részét.
Összetalálkoztunk a pályát lebontó fiatalemberrel is. Annál az elágazásnál
ő sem vette észre hol vezet a szalag. Később is bevetette a pályakitűző a
jelleghatár mint vezetővonal elemet a 10-es pályán. Egy kisgyerek ilyet még
nem vesz észre (1-es zöld - 2-es zöld).

Ezután a kaland után nagyon sokáig kísértük a gyereket versenyen.
Nem volt jó élmény azt elhihetitek.
Kati