[Tajfutas] Tisztelt pályakitűzők!

Sivensport info at sivensport.hu
2012. Jún. 27., Sze, 11:33:00 CEST

Sziasztok,

Kati meglátásait teljesen helyénvalónak látom, egy-két aprósággal még
kiegészíteném.

Ha lehet, mindenképpen legyen FN10DK, ahol az "aggódó" szülő el tudja
kísérni a csemetéjét, úgy, hogy a pályát egyedül teljesítők versenyébe
nem szól bele (pár évvel ezelőtt a nagyobbik lányom majdnem abbahagyta
néhány ilyen eset miatt).

Ha a verseny nagysága (sok nevező) megkívánja, legyen FN12D is -
gondolva a későn kezdőkre, azokra a gyerekekre, akik 11-12 éves korban
ismerkednek meg a tájfutással, és még nem annyira magabiztosak az
erdőben - de semmiképpen sem csak FN12D. Mindenképpen el kellene
választani az értékelésnél a 10 évest a 12 évestől, függetlenül attól
mikor kezdte. Az ebben a korban tapasztalható (sokszor feltűnően nagy)
fizikai különbség, az idősebb javára billenti a szalagos pálya
végeredményét, és akkor a szellemi különbségről még nem is beszéltünk.

Javaslatom lenne, hogy az F14 pályatervezési (technikai) szempontjai
legyenek figyelembe véve az N14 pályák tervezésénél, hogy az valóban "B"
szintű pálya legyen. Egy felkészült 13-14 éves lány (saját tapasztalat)
szinte alig, vagy semmivel nem tud rosszabbul tájékozódni mint egy
hasonló életkorú fiú, fizikailag már nagyobbak a különbségek.

Üdvözlettel,

Gábor