[Tajfutas] világtérkép
TIPO Miksi
tipomiksi at chello.hu
2012. Júl. 30., H, 09:43:46 CEST
Ja, és a 100-as, azaz 1-es út is "egy kicsit" régebbi - igaz, a kezdő szakasza csak később vette fel az 1-es számot, s helyenként új nyomvonalat is kapott:
"Az évekig tartó munka alkotta meg az ország fő közlekedési közúthálózatának gerincét, és alapja volt az utak számozási rendszerének (1934), amely lényegét tekintve azóta is érvényes. Elsőként a Budapest–Bécs 1. számú főút épült ki, mely akkor még a Dorog–Komárom–Győr <http://hu.wikipedia.org/wiki/1-es_f%C5%91%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)#cite_note-2> [3] vonalon érte el Hegyeshalomnál <http://hu.wikipedia.org/wiki/Hegyeshalom> az országhatárt <http://hu.wikipedia.org/wiki/Orsz%C3%A1ghat%C3%A1r> . .... 1960 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1960> -ban épült ki a belterületek és a Katalin-hegy közötti új nyomvonalon az 1. számú fõút. .... Az M1-es autópálya elkészülte után az út számozása részben vagy egészben több alkalommal megváltozott. Először 100-as út néven futott, majd egyes szakaszokon 10-es főút lett, végül az útvonal megkapta az 1-es főút elnevezést."
_____
From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of TIPO Miksi
Sent: Monday, July 30, 2012 9:19 AM
To: 'Jankó Tamás'; 'Hegedüs Ábel'; tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: Re: [Tajfutas] világtérkép
"Az első 12 km hosszú, az M7-es <http://hu.wikipedia.org/wiki/M7-es_aut%C3%B3p%C3%A1lya_(Magyarorsz%C3%A1g)> autópályával közös bevezető szakaszát 1964 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1964> -ben kezdték el építeni. Törökbálinttól <http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%B6r%C3%B6kb%C3%A1lint> az önálló szakaszon 1977 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1977> -ben a szelvényezés szerinti bal pályát, majd 1978 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1978> -ban a jobb pályát helyezték üzembe.
Tatabánya <http://hu.wikipedia.org/wiki/Tatab%C3%A1nya> -észak csomóponttól <http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Csom%C3%B3pont&action=edit&redlink=1> , a 66-os kilométerszelvénytől <http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Szelv%C3%A9nyez%C3%A9s&action=edit&redlink=1> a komáromi <http://hu.wikipedia.org/wiki/Kom%C3%A1rom_(Magyarorsz%C3%A1g)> csomópontig, a 86-os szelvényig 1975 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1975> -ben készült el a pálya bal oldala. A Győr <http://hu.wikipedia.org/wiki/Gy%C5%91r> -keletcsomópontig, a 105-ös szelvényig tartó pályaszakaszt 1977 <http://hu.wikipedia.org/wiki/1977> -ben adták át a forgalomnak. Az így elkészült félautópálya majd 20 éven át üzemelt."
Vagyis a térkép a 60-as évek végi vagy 70-es évek eleji állapotot mutatja.
Üdv. Miksi
_____
From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of Jankó Tamás
Sent: Monday, July 30, 2012 8:56 AM
To: 'Hegedüs Ábel'; tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: Re: [Tajfutas] világtérkép
Ábel!
Az nem a 100-as út (az a 60-as évek elején épülhetett), hanem az M1-es autópálya. Ez alapján úgy a 80-as évek közepi a térkép.
Tamás
From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu] On Behalf Of Hegedüs Ábel
Sent: Monday, July 30, 2012 1:40 AM
To: tajfutas at lazarus.elte.hu
Subject: [Tajfutas] világtérkép
Sziasztok
100-500 ezres térképek az egész világról, igaz nagyrészt cirill betűsek.
Akik tanultak a suliban oroszul, most hasznosíthatják!
Magyarország 100e, nem túl friss, a 100-as út épülőnek van feltüntetve.
De térkép, szintvonalakkal stb.
Ábel
http://www.topomapper.com/
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20120730/cfccc3f8/attachment.html>
További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról