[Tajfutas] bajnoki rendszer

MTFSZ iroda iroda at mtfsz.hu
2012. Jan. 29., V, 15:18:16 CET

Kedves Júlia és Mindenki!

Magyarországon a sportot ún. Sporttörvény szabályozza. A Sporttörvény
(korábbi és mostani) 3.§ (1) bekezdése így kezdődik:

"A versenyzőnek - a versenyrendszerben, bajnokságban való részvétel
feltételeként - a sportszövetség által kiállított, e törvényben
meghatározott feltételeknek megfelelő, a versenyrendszerben vagy
versenyeken való részvételre jogosító sportolói igazolvánnyal (a
továbbiakban: versenyengedély) kell rendelkeznie."

Mi próbáljuk a bürokráciát minimalizálni, de teljesen nem hagyhatjuk
figyelmen kívül. Ennek köszönhetően "csak" az Országos Bajnokságokon
követeljük meg a tájékozódási futás szakágban a versenyengedély meglétét. A
szakágak önmaguk rendelkeznek a kérdésben, ugyanakkor magyar bajnoki
helyezést csak az MTFSZ tagszervezeteinek színében lehet elérni.
Magyarországot nemzetközi versenyeken is csak olyan sportoló képviselheti,
akinek van MTFSZ versenyengedélye.

Remélem, segítettem a kérdést megvilágítani.

Üdvözlettel,
Less Áron
MTFSz