[Tajfutas] Sportorvosi-Mindeki saját felelősségre indul

Julianna Grant jzgrant at yahoo.co.uk
2012. Jan. 26., Cs, 15:33:41 CET

Boxi

Erre csak egy jogi hozzaerto tudna valaszolni.  En ugy tudom, sot tapasztalatom is azt sugallja, hogy minden orszagban mas a jog es mas a joggyakorlat.  Angliaban van egy tendencia, hogy ha birosagra kerul valami ilyen sport esemeny alatti serules amiert perelnek az, hogy ki volt irva a Kiiras-ban, hogy mindenki sajat felelossegere versenyez, vagy akar nezo is, az teljesen lenyegtelen. A rendezosegnek mindig van felelossege, a hely, a sport es a korulmenyek fuggvenyeben. A biro mindig arra az allaspontra helyezkedik, hogy ha a birosag megallapitja, hogy a rendezoseg felelos ezert vagy azert, akkor abbol nem lehet egy par szoval kibujni.  Ezert van ott mindenutt kotelezoen a "risk assessment". Ez egy par oldalas dokumentum amiben a fobb riziko faktorokat kell felsorolni: meredek sziklak, mely folyo, autopalya vagy forgalmas ut stb., stb. Ezt ki kell tolteni, mert ez bizonyitja, hogy a rendezoseg gondolt minden leteseges rizikora es amennyire ez realis
 volt vagy kikuszobolte, vagy ha nem lehet, akkor errol figyelmeztette az indulokat.  Ez tobbnyire eleg ahhoz, hogy ha veletlenul valaki megserul vagy meghal es perelnek, akkor a klub azt mondja, hogy kerem mi minden tolunk telhetot megtettunk, azutan mar a versenyzo felelosege.  Peldaul kiszalagoztak a sziklafal tetejet, vagy ugy terveztek a palyakat, hogy csak egy teljesen elszallt versenyzo ment volna az autopalya kozelebe stb., stb. Persze ha valaki szivrohamot kapott es abban halalozott el a terep kellos kozepen, arrol a rendezoseg nem tehet.  Akar van sportorvosija akar nincs.  (Angliaban nincs sportorvosi, ott mindenki ugy nyirhatja ki magat ahogy neki tetszik.  Szerintem annal szebb nincs mint egy szep erdo kozepen, a kedvenc sportom uzese alatt szepen elmenni.  Bar talan a csaladom nem ertene egyet!)

Hogy aztan az itthon jogi helyzet hogy van vagy hogy lenne, hat arrol gozom sincs.  Gondolom masoknak sem.

Julia