[Tajfutas] Sportré

Hegedüs Ábel abel.terkep at chello.hu
2012. Jan. 8., V, 08:13:40 CET

Sziasztok

Ez az idézet (természetesen pontatlanul) az Imák és kételyek könyvéből
(Barrus könykiadó, 2005, 96-99. oldal) származik és tipikus példája annak,
amire azt mondják, hogy "környezetéből kiragadva értemetlen".
Én nem vagyok egyik vallás híve sem fenntartások nélkül, de ennek ellenére
(vagy éppen ezért) sokat kaptam a könyvtől és benne MoSa 3 és fél oldalas
vallomásától. (Ha engedélyt kapok rá, felteszem ide a listára a szöveget,
bár már a kötetből kivéve is sokat veszít az erejéből.)

Ilyen dolgokról csak az érintett beszélhet (a MoSának írt könyvből
szerkesztői önkényemmel ki is húztam, ahol valaki utalt rá) és viccelődni
sem szerencsés vele.

Csodálkozom a hozzászólókon, hiszen nem kell talán hosszan bizonygatni,
mekkora különbség egy tájfutás egyetlen élversenyzőjeként kétévente egyetlen
egy alkalmat kapni a bizonyításra, mint évente minimum hatot (hogy csak a VB
és EB egyéni számait vegyem, de még ott a ranglista, főiskolás VB stb stb),
hogy a politikai és társadalmi különbségekről ne is beszéljek. Azonkívül
(utólag) tudható, hogy MoSa a cél előtt nagyon rosszul állt, ha nem hibáznak
a végén, viszonylag egyszerű pontokra, többen is megverték volna. Köztük egy
magyar versenyző is (Horváth/Kovács Magda), ami MoSával (a VB-ken kívül)
nagyon-nagyon ritkán esett meg. Tehát kellett az a kis "fenti" segítség...

(Tudom, hogy a sportban a ha-val kezdődő mondatoknak nincs értelme és hogy
annak van szerencsélye, aki megdolgozott érte.)

Ábel