[Tajfutas] Sporttörvény 2012

Scultéty Márton marton.scultety at mtfsz.hu
2012. Jan. 2., H, 10:46:01 CET

Sziasztok!

És ha már a törvényváltozásokról írtam, akkor módosult ugye a sporttörvény
is. Ez az egyesületeket kevéssé érinti, regálnék viszont a korábbi
levélváltásra a megyei szövetségek témájában.

Én úgy értelmezem, ahogy Feri: a kettősség megszüntetése a célja, de el
lehet dönteni, hogy egy megyei szövetség önálló lesz-e, vagy csak jogi
személyiséggel felruházott egység az országos szövetségen belül.
Vonatkozó szabály hiányában szerintem az országos szövetségekre van bízva,
hogy miként kötik magukhoz az önálló megyei szövetségeket. Ne feledjük, hogy
a tájfutásban is van ilyen, a BTFSz, amely egy együttműködési
megállapodással kapcsolódik az MTFSz-szel, amiben - pl. a tagfelvétellel
kapcsolatban - az utóbbi feladatokat is átruház.

Számunkra fontosabb változás, hogy a módosult sporttörvénybe bekerült végre
az a pont, hogy a jogi személyiséggel felruházott egységet képviselő
személyt (elnököt) is nyilván kell tartania a bíróságnak. Így már minden
megyei szövetségnek lehetősége lesz megkérni az adószámot, amit eddig több
megyében ennek hiányában nem adtak ki, és pályázni.

Üdv,
Skuló Marci