[Tajfutas] Közösségi tájfutótérkép készítés?

Török Imre toreny at freemail.hu
2012. Feb. 20., H, 09:18:23 CET

Sziasztok! Már többször gondolkodtam rajta, hogy a Wikipedia enciklopédiához, vagy a turistautak.hu turistatérképéhez hasonlóan esetleg tájfutó térképeket is lehetne on-line közösség által készíteni/karbantartani. Most találtam egy leírást, ami ennek egy lehetséges technikai megvalósítását taglalja.http://wiki.openstreetmap.org/wiki/IOFmapping Egyelőre kicsit nehézkesnek tűnik a rendszer, mert több különféle szoftvert kell használni, a szintvonalakat elkülönítve kell kezelni, és néhány speciális térképjel kezelése is problémát okoz. Mindezek ellenére szerintem hasznos lenne kipróbálni a dolgot, és valamelyik frekventált terepet (pl. Hármashatárhegy vagy Vadaskert) kijelölni "homokozónak", ahol lehetne játszadozni ezzel a technikával.  A kisebb versenyek és edzések/edzőtáborok térképellátását problémásnak tartom, mióta a térképkiadás módja megváltozott, és nem lehet a szövetségben megvásárolni a térképeket. (Lásd Kistolmács térkép...) Részemről a közösségi térképkészítést egy lehetséges megoldásnak tartom erre a problémára.  Üdv:
TÖRÖK Imre