[Tajfutas] Esik a hó, f..gik a ló!

Bozán György bozan.gyorgy at gmail.com
2012. Feb. 17., P, 23:20:51 CET

Kedves Dani!
A remek Toldi átköltést is kiadták könyvben, ott guggol minden zsibbadt
nyárspolgár könyvespolcán.
Legutóbb a Kortárs kiadó jelentette meg Czigány Lóránt
irodalomtörténész, egyetemi tanár gondozásában.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Czigány_Lóránt
Ezen kiváló alkotás szerzőjének kilétét a múlt század '40-es évei óta
kutatja az irodalomszerető közvélemény.
Mára kialakult egy megalapozott közvélekedés, hogy a mű Faludi György
ifjúkori alkotása.
Érdekes módon a hosszú életű mester nem vállalta fel ezt a költeményt
(akárcsak Petőfi Sándor apokrif verseit), pedig ha valakit, akkor őt nem
lehet merev konzervativizmussal vádolni...
Talán mert volt (polgári?) ízlése is.
Bx