[Tajfutas] Esik a hó, f..gik a ló!

Kéri Gerzson gfkeri at gmail.com
2012. Feb. 17., P, 09:03:27 CET

Sziasztok!

Ma reggel megint szép havazást látok az ablakomból. Eszembe jut
gyerekkoromból, hogy amikor végre megérkezett a várva várt hó, szokás
volt azt mondani az ilyen időjárásra: Esik a hó, f...gik a ló.

Leírni a világért se írtam volna le, ha véletlenül meglátta volna egy
felnőtt, esetleg - horribile dictu - egy tanár, nem kaptam volna érte
dicséretet. Sajnos az interneten, az elektronikus levelezést is
beleértve, úgy elterjedt az útszéli stílus, hogy ilyen csacska malac
versikét idézni semmiség ahhoz képest, főleg így, hogy ki is
pontoztam. Remélem senkit nem botránkoztattam meg vele.

Azonban szerintem más az írott sajtó, különösen a periodikusan
megjelenő folyóiratok, mint pl. az Asztallap, a Tájoló, a Matematikai
Lapok stb.

Mielőtt folytatnám, szeretném ismét leszögezni, hogy Harkányi Árpit és
feleségét, aki egy világraszóló vállalkozásban kb. félúton tartanak,
nagyon nem szeretném bántani. Lehet, hogy ők nem is számítottak rá,
hogy az írásuk belekerül a Tájoló újságba. Schell Tóniékat szintén nem
szeretném bántani, tudom, milyen hajszolt módon kell elvégezniük
mindig a lapzártát és a nyomdába adást. A másik két általam említett
folyóiratról szeretnék írni néhány magyarázó sort.

Az Asztallap a Mensa HungarIQa Egyesület időszakosan megjelenő
folyóirata. Ehhez az egyesülethez nem foglalkozás, sportág, egyéb
hobbi alapján lehet csatlakozni, hanem a belépésnek az a feltétele,
hogy az intelligencia hányadosunknak kell egy bizonyos küszöböt
elérni. (Szerintem a tájfutók döntő többsége ezt eléri, és tag
lehetne, ha akarna.) Néhány héttel ezelőtt lemondtam az egyesület
folyóiratát, mert elegem volt abból, hogy egyesek közönséges, durva
szövegezésükkel provokálnak az Asztallapban elhelyezett írásaikban.
Holott az intelligenseknek inkább példát kellene mutatniuk másoknak, s
bizonyítani, hogy kultúráltabbak, műveltebbek is. Ezért kaptam fel a
fejemet, hogy az Asztallapot lemondtam, na tessék, most netán a
Tájolóban is polgárjogot fog nyerni a nyers stílus, hogy enyhén
fejezzem ki magamat. Ekkor jutott eszembe, melyik lap lesz a
következő, ami megfertőződik, netán a Matematikai Lapok?

A Bolyai János Matematikai Lapok magyar nyelvű folyóiratának, a
Matematikai Lapoknak a szerkesztője Kisvölcsey Ákos (a mi Vöcsökünk),
ezért teljesen nyugodt vagyok, hogy amíg ő látja el ezt a tisztet,
addig biztosan nem következik be, ami csak rémálmomban merül fel, hogy
egyszer majd a durvaság ott is elburjánzik. Mellesleg az utóbbi
években a Matematikai Lapokban olyan írások is helyet kapnak, amik nem
kimondottan matematikai, hanem köznapi tárgyúak.

Levelemet zárva, tisztelettel kérem a Tájoló cikkeinek a szerzőit,
hogy jobban figyeljenek oda a sportemberhez illő kultúrált stílusú
szövegezésre, nehogy aztán egyre többen kínálják átadásra, vagy dobják
ki a Tájoló összegyűjtött példányait.

Üdvözlettel:
Kéri Gerzson