[Tajfutas] alapranglista, korosztályos ranglista

Andor és Katalin Vékony vekony.arva at gmail.com
2012. Feb. 3., P, 10:05:52 CET

Sziasztok!

A gyerekek szempontjából talán az, hogy ne indítsák őket magasabb
kategóriában a jobb pont miatt. Nagyon sok gyereket rendszeresen feljebb
indít az edzője vagy szülője annak reményében, hogy így jobb tájfutó lesz.
Pedig így pont úgy jár, mint az oktatás az eltúlzott tananyagokkal. Nem az
életkornak megfelelő terhelést kapja a gyerek, kevesebb a sikerélmény, a
kamasz korra pedig kiégést eredményezhet, a tájfutást (esetleg bármiféle
sportolást) abbahagyja. Ennek semmi értelme.
Mi értelme elvenni tőle a lehetőséget, hogy gyerek pályákon élvezhesse amit
csinál? Biztos csak abból lesz világbajnok aki gyerekkorában nagyok között
versenyzett?
Szeniorok esetében - mivel felnőttekről beszélünk - más a helyzet. Ott
nincs szülői kényszer, mindenki saját belátása szerint dönt sportolási
szokásairól. Rangsornak sincs különösebb értelme, de jó móka.

Üdv:
Kati