[Tajfutas] HOB - tömegrajt

Kerényi Dénes dkerenyi at qualiplan.t-online.hu
2012. Ápr. 3., K, 14:00:08 CEST

Sziasztok!
Az erdőben kialakuló együttfutást, mint szituációt nem lehet
kiküszöbölni. Ha két közel egyforma adottságú versenyző összeakad a
pályán, még eltérő (de persze közel azonosan jó) átmeneteket választva
is csak nehezen szakadnak el egymástól, és óhatatlanul is segítik - ha
másért nem, mert hajtják - egymást. (Ez előny a többi, egyedül futóval
szemben, de most akkor ez csalás? - kérdem mindazoktól akik ezt a szót
pro vagy kontra használták.) Hagyományos rajt esetén az effajta
"ragadás" persze csak az egyik fél hibázása miatt fordulhat elő, amiről
Boxi nemrégen már megírta a szentenciát.
Más a helyzet a tömegrajttal: ha azt akarjuk, hogy az együttfutás, mint
felkínált lehetőség az eredményt is jelentősen befolyásolja, és/vagy ha
azt akarjuk látni, hogy az erdőből, a gyűjtőről előrontó versenyzők a
hajrában vállvetve döntik el a versenyt, és ezzel akarjuk "izgalmassá",
"látványossá" tenni a tájfutást - nos, akkor hajrá, rendezzünk minél
több tömegrajtot! (+ erőlködjön a pályakitűző a versenyzők
"szétszórására" szánt trükkökkel.) De tényleg ettől válik izgalmassá,
látványossá egy tájfutó verseny?
Az a  véleményem, hogy a tájfutás alapvetően egyéni sportág, amihez
sokkal jobban illik az egyéni rajt rendszere.
üdv  D