[Tajfutas] (Tajfutas] ROB

Kali Csongor kcsongor at takarnet.hu
2011. Sze. 7., Sze, 13:25:27 CEST


Kedves Julia!

Na most sikerult belem tenned a fraszt, igy nem egesz ket honappal az Eger Nagydij elott, melynek elso napi varosi versenyenek palyakituzoje es felelose vagyok.
Sok mindenre oda lehet es kell is figyelni, de szinte lehetetlen minden atkeleshez ort vagy forgalomlassitot allitani. Nem beszélve az elore nem lathato korulmenyekrol.

szia
Kali Csongor
  -----Original Message-----
  From: tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu [mailto:tajfutas-bounces at lazarus.elte.hu]On Behalf Of Julianna Grant
  Sent: Wednesday, September 07, 2011 11:59 AM
  To: Levlista
  Subject: [Tajfutas] (Tajfutas] ROB




  From: Julianna Grant <jzgrant at yahoo.co.uk>

  To: Kovács Gábor <borea at is.hu>
  Sent: Wednesday, 7 September 2011, 11:58
  Subject: Re: [Tajfutas] ROB


  Sziasztok!


  Orulok, hogy valaki szoba hozta ezt a szabalyt, amelyrol pontosan nem tudtam, de a vilag tobb mas reszen altalam tapasztalt sprint versenyek alapjan gyanitottam, hogy van ilyen szabaly.  Engem teljesen sokkolt amikor elkezdtem Magyarorszagon rendszeresen versenyezni, hogy milyen lazan van kezelve a legkulonbozobb veszelyek lete versenyzes kozben.  Mint autoforgalom, bicikli forgalom, meredek sziklak, mely tavak, folyok, amibe bele lehet fulladni stb., stb.  Persze akarharnyszor elohoztam csak leintett es kinevetett mindenki, hogy az elpuhult, nyamvadt Nyugaton persze mindenki fraszban van, mi magyarok jo fejek vagyunk, nem esunk panikba be egy kis veszelytol.  Ezekutan abbahagytam.


  Valaki irt a szalagozasrol. Angol szabvany szerint sarga/fekete szalaggal ki kell szalagozni minden veszelyes helyet.  Meg akkor is ha kozelibe sem megy egy palya sem, mert vannak akik nagyokat kevernek es hatha odavetodnek stb., stb.  Sot, es most jon a nagy rohoges, gondolom en: minden verseny elott, nemhogy tobbnapos, bajnoksagok, nemzetkozi versenyek stb. elott ki kell tolteni egy "Risk Assessment" nyomtatvanyt es az ellenorzo bironak elkuldeni egy peldanyt belole.  Ebben fel kell sorolni minden olyan tenyezot ami veszelyes lehet es hogy mit tett a rendezoseg ennek vagy kikuszobolesere vagy ha ugy dontottek, hogy a veszelyes helyzet nem kikerulheto, akkor hogyan biztositottak be a helyet, a szituaciot.  Ide tartoznak az utaknal az atkelesi orok, vagy a veszelyes szikla tetejenek a kiszalagozasa stb,. stb.  Ide vonatkozik, hogy ha baleset van kik latjak el a serultet es hogyan stb., stb.  Ha itthon lenne ilyen, azaz, hogy nemcsak lennie kellene, hanem olyan  ellenorzo birak is kellenenek akik be is tartatjak, akkor talan annak a rendezonek akinek ez a reszortja eszebe jutott volna a kerekpar ut megjelolese es meg sok mas is. Egyebkent az a nyomtatvany rendesen es lelkiismeretesen kitoltve megmentett egy angol baratomat attol, hogy horribilis osszegre megbuntessek.  Volt egy komoly serules az egyik versenyen amibol per lett es bar elmarasztaltak egy hanyagsagert, eppen azert, mert volt bizonyitekja papiron, hogy foglalkozott a veszelyek tenyevel, csak eppen ezt az egyet hagyta ki, a felelosege csak 25%-ban lett megallapitva.  Igy hala az egnek a klubja kifizette a buntetest, de a 100%-s osszeget meg ok sem birtak volna.



  Az en angol klubomban az utolso harom evben mielott haza jottunk en voltam a biztonsagi felelos.  Egy ido utan mar minden tovabbi nelkul tudtam csinalni a dolgot, mert a tapasztalatok megtanitottak, hogy mire kell odafigyelni.  Peldaul, hogy a varosiak tudjak, hogy lesz verseny, felmentem a varos honlapjara megnezni a fesztivalok, vasarok, mas versenyek naptarat az esetleges utkozes miatt, beszeltem a helyi mentokkel, rendorokkel stb., stb.  Higyjetek el, megeri.  Es utoljara, az sem semmi, hogy a mai vilagban mar mindenutt (itthon is) lehet sikersen perelni sok-sok penzert a balesetekert feleloseket.  Fel van minden tajfuto rendezoseg keszulve arra, hogy millios karteritest fizessen egy elutott versenyzo csaladjanak vagy kerekparjarol lezuhant es megserult biciklisnek?  Mert nem vagyok benne biztos, hogy ez soha nem fog elofordulni.


  Grant Julia



------------------------------------------------------------------------------
  From: Kovács Gábor <borea at is.hu>
  To: tajfutas at lazarus.elte.hu
  Sent: Wednesday, 7 September 2011, 10:52
  Subject: Re: [Tajfutas] ROB

  Az ISSOM (sprint térképek szabványa) erről így ír:

  2.4 A forgalmat távol kell tartani a sprint tájékozódási futással érintett
  területekől
  A sportszerűség és a biztonság érdekében a sprint tájékozódási futás
  versenyterületén az eredményt befolyásolni képes forgalom nem megengedhető.
  A személyek és járművek közötti ütközés még mérsékelt sebesség mellett is sérülést
  vagy halált okozhat. Verseny közben sem a járművezetők, sem a versenyzők nem
  képesek teljes mértékben egymásra figyelni. A járműforgalom súlyos balesetek
  forrása lehet, ezt pedig a tájékozódási futóversenyeken ki kell zárni.
  Nem lehet kifejezni a forgalom mértékének azokat a változó jellemzőit, amelyek
  befolyásolhatják a versenyző útvonalválasztását a tájékozódási futó térképen. Ezért
  nem garantálhatók a sportszerű feltételek valamennyi versenyző számára, ha a
  terepen forgalom zajlik. Emiatt sprint tájékozódási futó versenyeket csak olyan
  terepen szabad rendezni, ahonnan a forgalom távol tartható.
  A szervezőknek a következő intézkedéseket kell megfontolniuk:
  . A forgalom leállítása (utak lezárása).
  . A forgalom korlátozása (rendőri irányítással).
  . Ideiglenes átjárók (pl. hidak) létesítése.
  . A versenyzők elkülönítése a gyalogosoktól és nézőktől kordonozással.
  Ha a felsorolt intézkedések megtétele szükséges, de azok kivitelezése nem
  lehetséges, akkor a választott terület sprint tájékozódási futásra alkalmatlan.

  Üdv: Kovács G

  --------------------------------------------------
  From: "Kéri Gerzson" <gfkeri at gmail.com>
  Sent: Wednesday, September 07, 2011 10:02 AM
  To: <tajfutas at lazarus.elte.hu>
  Subject: Re: [Tajfutas] ROB

  >> lesz figyelni. A kerékpárútra szerintem ilyenkor nagy sűrűséggel
  >> rendezőket és figyelmeztetőtáblákat kell állítani, csakúgy, mint azt
  >> az utakon való átkeléseknél tenni szokták.
  >> 
  > Már csak azért is, mert - nem vagyok jogász és nem vagyok ebben
  > biztos, de azt hiszem, hogy - ilyen esetben a baleset okozásáért való
  > felelősség megoszlik a rendező és a versenyző között, és ezt még akkor
  > sem lehet teljes mértékben a versenyzőre hárítani, ha az értesítő
  > szövege tartalmaz ilyen értelmű utalást, vagy a KRESZ betartására
  > figyelmeztet. A versenyen futó hogyan vegye észre, hogy amit futás
  > közben közönséges járdának néz, az kerékpárút?
  > 
  > Üdv:
  > Kéri Gerzson
  > 
  > _______________________________________________
  > Tajfutas mailing list
  > Tajfutas at lazarus.elte.hu
  > http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas
  > 

  _______________________________________________
  Tajfutas mailing list
  Tajfutas at lazarus.elte.hu
  http://lazarus.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/tajfutas





--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lazarus.elte.hu/pipermail/tajfutas/attachments/20110907/b5d517ee/attachment.htm>


További információk a(z) Tajfutas levelezőlistáról