[Tajfutas] ROB

Kovács Gábor borea at is.hu
2011. Sze. 7., Sze, 10:52:54 CEST

Az ISSOM (sprint térképek szabványa) erről így ír:

2.4 A forgalmat távol kell tartani a sprint tájékozódási futással érintett
területekől
A sportszerűség és a biztonság érdekében a sprint tájékozódási futás
versenyterületén az eredményt befolyásolni képes forgalom nem megengedhető.
A személyek és járművek közötti ütközés még mérsékelt sebesség mellett is
sérülést
vagy halált okozhat. Verseny közben sem a járművezetők, sem a versenyzők nem
képesek teljes mértékben egymásra figyelni. A járműforgalom súlyos balesetek
forrása lehet, ezt pedig a tájékozódási futóversenyeken ki kell zárni.
Nem lehet kifejezni a forgalom mértékének azokat a változó jellemzőit,
amelyek
befolyásolhatják a versenyző útvonalválasztását a tájékozódási futó
térképen. Ezért
nem garantálhatók a sportszerű feltételek valamennyi versenyző számára, ha a
terepen forgalom zajlik. Emiatt sprint tájékozódási futó versenyeket csak
olyan
terepen szabad rendezni, ahonnan a forgalom távol tartható.
A szervezőknek a következő intézkedéseket kell megfontolniuk:
. A forgalom leállítása (utak lezárása).
. A forgalom korlátozása (rendőri irányítással).
. Ideiglenes átjárók (pl. hidak) létesítése.
. A versenyzők elkülönítése a gyalogosoktól és nézőktől kordonozással.
Ha a felsorolt intézkedések megtétele szükséges, de azok kivitelezése nem
lehetséges, akkor a választott terület sprint tájékozódási futásra
alkalmatlan.